کنترل ایمیل‏ کاربران آمریکایی ادامه دارد

رایورز: به نظر می‏رسد که حتی اعلام رسمی تعطیلی پروژه شنود سازمان امنیت ملی آمریکا نیز کارساز نبوده است و این سازمان همچنان ایمیل‏های کاربران اینترنتی را کنترل می‏کند.به گزارش وب‏سایت خبر تحلیلی engadget، به نظر می‏رسد که حریم شخصی برای سازمان امنیت آمریکا در اولویت نیست زیرا گزارش‏هایی که به‏تازگی منتشرشده است نشان از این دارد که باوجود تمامی ادعاهای مطرح‏شده توسط این سازمان، شنود ایمیل‏های کاربران اینترنتی همچنان ادامه دارد.

دادگاه‏های امنیتی با بررسی مجدد شرایط سازمان امنیت ملی آمریکا به اطلاعات بسیار جالبی دست پیداکرده‏اند. آنها دریافته‏اند که پروژه شنود ایمیل این سازمان هم چنان فعال است و این امر می‏تواند تبعات جهانی منفی فراوانی را برای ایالات‏متحده آمریکا به همراه داشته باشد. این پروژه در سال ۲۰۱۱ میلادی و در راستای حکم صادرشده توسط مقامات قضایی به تعلیق درآمده بود ولی به نظر می‏رسد که این تعلیق تنها در ظاهر صورت گرفته و عملی نشده و بلکه در سایه ادامه یافته است.

دادگاه‏های امنیتی دریافته‏اند که این سازمان با راه‏اندازی طرحی مشابه، عملا قانون را دور زده است و در عمل براساس رای دادگاه، پروژه شنود ایمیل‏ها که پیش از سال ۲۰۱۱ به اجرا درمی‏آمد را لغو کرده و پروژه‏ای جایگزین بانامی دیگر را جایگزین آن کرده‏اند.حال باید منتظر بازخورد رسانه‏ها و افکار عمومی نسبت به این امر باقی ماند زیرا در چند سال گذشته این سازمان به‏شدت در تلاش برای بازسازی وجهه از دست رفته خود بوده است و این امر می‏تواند مجددا به ضرر این سازمان تمام شود.