دنیای اقتصاد، اصفهان: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نرخ بیکاری در اصفهان هر روز رو به افزایش است که تعطیلی واحدهای تولیدی دلیل این موضوع اعلام شده است.

عبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: واحدهای تولیدی در اصفهان وضعیت بحرانی دارند به طوری که نرخ بیکاری استان به‌دلیل تعطیلی این واحدها روز به روز در حال افزایش است و استانداری و اتاق بازرگانی با همکاری سایر سازمان‌های دولتی و تشکل‌های اقتصادی باید با تمام توان از این روند جلوگیری کنند.

وی با انتقاد از فشار مالیاتی به واحدهای تولیدی در شرایط بحرانی کنونی افزود: دولت به جای اینکه کمک به احیای واحدهای تولیدی کند، فشار مالیاتی وارد می‌کند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه اعلام کرد: شهرک‌های صنعتی و ورودی شهر نیاز به ساماندهی و زیباسازی دارد تا بتوان میزبان میهمانان و گردشگران خارجی بود.

وی از وضعیت رودخانه زاینده‌رود و خشکی‌های پی در پی آن نیز گلایه کرد و گفت: خشکی زاینده‌رود بر کسب‌وکار بخش‌های تولیدی، تجارتی و خدماتی استان تاثیر منفی بسیاری داشته است و یکی از راه‌های رونق کسب‌وکار استان، جریان داشتن دائمی این رودخانه است. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه از افزایش دامنه تصمیم‌گیری و مشاوره اقتصادی از هیات نمایندگان به ۸۰۰ عضو کمیسیون‌های تخصصی خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی به‌عنوان مادر تشکل‌های اقتصادی تلاش می‌کند به نمایندگی از تمام تشکل‌های اقتصادی، وضعیت واحدهای تولیدی و تجاری را به دولت و سایر بخش‌های مسوول منتقل کند. وی اعلام کرد: در کنار مسائل مالیاتی و رکود اقتصادی، تامین مالی واحدهای تولیدی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو است که با تشکیل بانک استانی می‌توان تا اندازه‌ای این چالش را برطرف کرد.