صنعت سیمان در انتظار رونق اقتصادی

دنیای اقتصاد، شهرری، روح‌الله حسین‌زاده: مدیرعامل جدید شرکت سیمان تهران بر ضرورت بازنگری در شیوه‌های فروش محصول و همچنین تعالی منابع انسانی تاکید کرد.

اکبر مجیدپور در مراسم معارفه خود که با حضور مدیران و سرپرستان این شرکت برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل قبلی شرکت سیمان تهران، وضعیت امروز صنعت سیمان را وابسته به رشد اقتصادی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد: با خروج کشور از رکود و رشد مثبت اقتصادی، صنعت سیمان از رونق مناسبی برخوردار شود.وی با بیان اینکه صنعت سیمان در سال‌های گذشته به لحاظ توسعه تکنولوژی و دانش فنی در میان سایر صنایع رشد چشمگیری داشته است، گفت: در این صنعت به لحاظ توسعه زیرساخت‌ها همچون ساماندهی و تسهیل در حمل و نقل محصول و همچنین آموزش هدفمند و اثربخش منابع انسانی گام بلندی برداشته نشده است.مجیدپور اضافه کرد: توسعه منابع انسانی باید در همه فرآیندها و نگرش‌ها خودنمایی کند و این مشمول بر ۳۴ فرآیند است که براساس Iso ۳۴۰۰۰ به‌عنوان یک سیستم مدیریت نو در حوزه منابع انسانی مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سیمان تهران افزود: سیمان تهران به لحاظ قدمت و دانش فنی در کشور، جایگاه خاص و اثرگذاری دارد و به نوعی از ارشدیت در صنعت سیمان برخوردار است و ما باید این جایگاه را حفظ کرده و ارتقا دهیم. وی افزود: هدف امروز سیمان تهران براساس مدل EFQM و به عبارتی سرآمدی سازمان است که به‌عنوان یک مدل پویا در دنیا تجربه شده است. این مدل می‌تواند سرمشق خوبی باشد تا به شرکت سرآمد و الگو تبدیل شویم. مجیدپور یکی دیگر از مباحث مهم در توسعه منابع انسانی را افزایش تعلق خاطر سازمانی در مجموعه برشمرد و افزود: اگر بخواهیم سازمان متعادلی داشته باشیم، باید نیروهای انسانی مجموعه را متعالی کنیم. مدیرعامل گروه سیمان تهران یکی دیگر از اولویت‌های برنامه‌ریزی در سیمان تهران را حفظ شاخص‌های زیست‌محیطی اعلام و اضافه کرد: اقدامات ارزشمندی در این‌باره انجام گرفته است.