خانم‌های مغرور؟

تیم ملی فوتسال زنان ایران که با دستور ویژه رئیس‌جمهوری راهی مسابقات جهانی شده بود دیروزدر آخرین دیدارخود در ششمین دوره رقابت‌های جهانی با نتیجه دو بر یک ژاپن را شکست داد و در جایگاه هفتم ایستاد. در این دیدار سارا شیربیگی و سحر پاپی برای ایران گلزنی کردند. تیم زنان ایران پیش‌تر در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در مسابقات جهانی فوتسال زنان شرکت کرده و درآن رقابت‌ها به ترتیب عنوان هفتم و پنجم را کسب کرده بود.

درس‌های بزرگی از جام جهانی گرفتیم

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران تجربه بزرگی که این بازیکنان بعد از بازی‌های گواتمالا به‌دست آوردند را مهم تراز نتیجه دانست. به گزارش خبرگزاری مهر، فروزان سلیمانی درمورد حضوردراین دوره از رقابت‌ها گفت: «برای کسب تجربه بین‌المللی به این رقابت‌ها آمدیم و بسیاری از نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کردیم. زمانی‌که بازیکنان تیم به لحاظ روحی و جسمی بسیار خسته بودند، باید منتظرهرگونه نتیجه‌ای بود. به هر حال این بازی‌ها به ما درس زیادی داد تا بیشتر کار کنیم و در آینده موفق‌تر شویم. همان‌طور که قبلا اعلام کرده بودم، قهرمان آسیا شدن نباید ما را مشغول خودش کند. باید بازیکنان جدیدی به تیم اضافه کنیم تا دردو سال آینده با حضور در بازی‌های آسیایی از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.بازی با تیم برزیل و دیگرتیم‌های قدرتمند در جهان به ما یادآور یک نکته بود که برای بهتر شدن باید خیلی کار کنیم. اگر می‌خواهیم در مسابقات مهمی مانند جام جهانی حضور داشته باشیم، باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.با تجربه‌ای که در این بازی‌ها کسب کرده‌ایم، فکر می‌کنم در آینده با حمایت دولت، وزارت ورزش و جوانان، مسوولان فدراسیون و درنهایت پشتکار بانوان فوتسالیست، به جایگاه‌های خوبی خواهیم رسید. نباید از باخت در مسابقات بزرگ بترسیم و برای پیروزی باید از شکست‌های‌مان درس بگیریم.»

حداقل عنوان پنجمی راحفظ می‌کردید!

با وجوداینکه سرمربی این تیم از گرفتن تجربه ودرس‌های بزرگ بازیکنانش از این مسابقات صحبت می‌کند اما نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون فوتبال از نتایج به‌دست آمده به‌شدت انتقاد کرد.فریده شجاعی در گفت‌وگو با کاپ، درباره کسب مقام هفتمی توسط تیم ملی فوتسال بانوان در بین ۸ تیم مسابقات جهانی اظهار کرد: «این نتایج واقعا جای ناراحتی و نگرانی دارد. من نمی‌دانم شرایط چطوربوده و بازیکنان با چه میزان آمادگی وارد مسابقات شدند اما ما باید به‌عنوان قهرمان قاره آسیا نتایج بهتری می‌گرفتیم. از همه مهم‌تر اینکه حداقل باید مقام پنجم گذشته خود را حفظ می‌کردیم. دوره قبلی ما با وجود همه کمبودها توانستیم مقام پنجم را به دست آوریم اما امسال که رئیس‌جمهوری ایران با اعلام حمایت خودش نشان داد، پشت این تیم قراردارد نتایج خوبی حاصل نشد و دلیلش را باید مسوولان توضیح بدهند.تیم با توجه به دستور رئیس‌جمهوری برای اعزامش انگیزه زیادی داشته ولی نتیجه حاصل نشده است. پس باید دنبال دلیل گشت.»

نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی‌کند بازیکنان درباد قهرمانی آسیا خوابیده بودند، عنوان کرد: «این هم یکی از مولفه‌های عدم موفقیت است. به‌طور کلی هروقت بعد از یک قهرمانی ناکامی حاصل می‌شود مولفه غرور ناشی از موفقیت قبلی مطرح می‌شود اما من فکر نمی‌کنم دلیل اصلی این موضوع باشد. واقعا جایی برای توجیه این نتایج نیست و فقط امیدوارم مسوولان مربوط پاسخگو باشند. باز هم جای شکرش باقی است که توانستیم ژاپن را ببریم و نشان بدهیم همچنان تیم اول قاره آسیا هستیم.»