دنیای اقتصاد: مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان اظهار کرد: نوسازی بافت فرسوده در اولویت برنامه های منطقه 14 قرار دارد.به گزارش روابط عمومی شهرداری اصفهان، توسعه عادلانه خدمات و امکانات در مناطق شهری و زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق، از برنامه‌های مهم مدیریت شهری اصفهان طی سال های اخیر بوده است؛ بر این اساس طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی در دستور کار است تا به مرور چهره محرومیت از دل مناطق شهر اصفهان زدوده شود؛ منطقه 14 اصفهان از مناطق جدید شهرداری می‌باشد که در سال 87 با هدف خدمت بیشتر به مردم و رفع لکه‌های محرومیت از شهرداری منطقه 7 اصفهان جدا شد.


مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در این رابطه گفت: هر ساله بودجه ای از سوی شهرداری مرکزی به محرومیت زدایی منطقه ۱۴ اختصاص داده می شود و در سال جاری نیز ۸۰ درصد به این بودجه افزوده شده است. حسین کارگر افزود: ۲۰ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند و ریزدانگی، تفکیک و ساختمان سازی های غیر اصولی در این محله بسیار زیاد است از این رو اجرای برنامه های عمرانی در جهت نوسازی بافت فرسوده در راس برنامه های این منطقه قرار دارد. وی تصریح کرد: به علت مهاجرت پذیری در اصفهان و ارزان بودن مسکن در این منطقه ساکنان شهرستان های اطراف و اتباع خارجی به این منطقه وارد شده اند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ساماندهی اطراف حرم زینبیه را یکی از اقدامات این منطقه در راستای محرومیت زدایی دانست و خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار هکتار زمین به اطراف حرم زینبیه افزوده شده است تا فضایی پویا برای زائران خارجی که برای دیدار از این حرم می آیند، ایجاد شود، همچنین زمینی نیز برای وسعت اماکن زیارتی و پارکینگ اختصاص داده شده است. کارگر با اشاره به اینکه در محله باطان، ارزنان و عمان سامانی زمین ورزشی وجود دارد، خاطر نشان کرد: امسال با همکاری مردم این زمین ورزشی به بهره برداری رسید و مردم به صورت نوبتی از آن استفاده می کنند. وی به آزادسازی خیابان ابوریحان شمالی اشاره کرد و ادامه داد: خیابان ابوریحان شمالی با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در حال آزادسازی است و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است. مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان به توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی اشاره و اضافه کرد: به منظور ایجاد پویایی و نشاط در محلات ایجاد زمین های ورزشی در این منطقه در دستور کار است به طوری که در سال جاری ایستگاه ورزشی روباز در محله دارک ایجاد شده است. کارگر در خصوص توسعه فضاهای سبز در این منطقه اظهار کرد: به منظور ارتقا کیفیت زندگی در محلات به تازگی دو پارک در محله سلمان و مغنیه احداث و در اختیار شهروندان این محدوده قرار گرفت. وی ادامه داد: همچنین فضای سبز خیابان زینبیه شمالی به وسعت ۱۸ هزار متر به همراه زمین ورزشی به بهره برداری رسیده است.