ورودی اصفهان، زیبا می شود
دنیای اقتصاد: مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: متاسفانه مشکلاتی از جمله تغییرات پرسنلی و یا تغییر تاکسی های فرودگاهی از چالش های عمده فرودگاه محسوب می شود که گاهی متاسفانه نمایندگان مجلس نیز خواسته یا ناخواسته به آن دامن می زنند.


علی قاسم زاده، در نشست تخصصی ارتباط موثر جامعه میزبان با گردشگران، اظهار کرد: فرودگاه به عنوان اولین و آخرین دروازه ای که گردشگران با آن روبرو می شوند از مشکلات عاری نیست، اما تلاش ما بر این است که تاجایی که می توانیم مشکلات را رفع کنیم و برای اینکار توسعه ترمینال های فرودگاه و افزایش پروازها را مد نظر قرار داده ایم. وی با بیان اینکه ابتدایی ترین مسئله یعنی صحبت به زبان انگلیسی در فرودگاه اصفهان باید به یک نکته اساسی تبدیل شود، افزود: معضلاتی از جمله پرسنل و تاکسی های فرودگاه از مشکلات عمده بخش دولتی است. ما برای بر طرف کردن مشکلات فرودگاه با چالش مواجه هستیم. مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان ادامه داد: متاسفانه به دلایل مشکلاتی که ایجاد می شوند ما نمی توانیم پرسنل فرودگاه را تغییر دهیم و افراد مسلط به زبان را وارد چرخه کنیم چراکه افراد کارمند رسمی فرودگاه هستند و با تعویض آنها هزاران مشکل ایجاد می شود.

قاسم زاده، با اشاره به اینکه سه سال است که منتظر تعویض تاکسی های فرودگاه هستیم و با چندین نامه نگاری هنوز به جایی نرسیده ایم، گفت: ما نیازمند راننده و تاکسی هستیم که زبان خارجی بدانند و در شان اصفهان بتواند به توریست ورودی سرویس دهی کند. وی با بیان اینکه به جز یازده کشوری که باید ویزا به دست، از کشورهای خود برای مسافرت به ایران وارد شوند، اتباع همه کشورها می توانند در فرودگاه اصفهان ویزا دریافت کنند، وی تصریح کرد: فرودگاه اصفهان از نظر وضعیت کیفی فرودگاهی رتبه دوم کشور را دارد و این فرودگاه مورد تایید سازمان فرودگاه های کل کشور است.مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با بیان اینکه یک ترمینال شش هزار متر مربع برای توسعه پرواز های داخلی به فضای فرودگاهی اصفهان اضافه می شود، گفت: همچنین یک ترمینال ۲۱ هزار متر مربعی نیز آماده فراخوان و انتخاب پیمانکار است تا کلنگ زنی انجام شود. قاسم زاده به CIP فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اشاره کرد و افزود: CIP این فرودگاه طراحی شده است و تا ۲ ماه دیگر فراخوان ثبت نام برای انتخاب سرمایه گذار انجام می شود چراکه ما بنا داریم برای ساخت CIP فرودگاه بخش خصوصی وارد شود. همچنین توسعه پارکینگ های طبقاتی مقابل ترمینال ها که پیشنهاد آن توسط اصفهان ارائه شده برای اولین بار در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام خواهد شد.

ورودی های شهر معرف یک شهر هستند
در ادامه این مراسم، شهردار اصفهان گفت: متاسفانه هیچ یک از یازده ورودی در شان شهر اصفهان نیست، اما شهرداری طی بررسی هایی که انجام داده و دو ورودی اصلی یعنی ورودی شمالی از سمت تهران به اصفهان که میدان استقلال باشد را تغییر و وارد فاز اجرایی کرده است و ورودی فرودگاه اصفهان نیز پس از توافقات با اداره راه و شهرسازی عملیات زیباسازی آن وارد فاز اجرایی می شود.مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه این میزان عنوان برای شهر اصفهان مسولیت مدیران را سنگین تر می کند، افزود: مهمترین نقاطی که شهر را معرفی می کند ورودی ها هستند. ورودی ها همچون مقدمه ای برای شهرها هستند. شهردار اصفهان به یازده ورودی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه، هیچ یک از این یازده ورودی در شان شهر اصفهان نیست، جمالی نژاد اضافه کرد: ورودی سمت جنوبی و از سمت استان فارس به اصفهان نیز در اولویت سوم قرار دارد، که عملیات اجرایی آن نیز با مشکلات متعدد شهری و شهرسازی مواجه است که این ورودی نیز نیازمند تعامل اداره کل راه شهرسازی با شهرداری اصفهان است.

ایجاد لباس فرم مخصوص و ساختار سازمانی برای پلیس گردشگر
همچنین جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: اصفهان شهری جهانی، شگفت انگیز و حیرت آور است که مردمان دینی با سنت های خود چنین آثار شگفتی به بار آورده اند و امروز ما وظیفه داریم که در مقابل حفظ آنها کوشا باشیم. حسین حسین زاده ادامه داد: امروز پلیس گردشگری هنوز به عنوان یک ساختار سازمانی وجود ندارد، اما بر اساس تحقیقات به عمل آمده لباس فرم جدید برای این پلیس در نظر گرفته شده است و ساختاری نیز باید طراحی شود که مطالعات آن انجام گرفته و مواردی که قابلیت اجرایی دارد به سردار فرماندهی ناجا ارسال خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه پلیس باید در اصفهان به زبان مسلط باشد و ما در این زمینه همه انتقادات را وارد می دانیم، گفت: در حال حاضر پلیس ۱۱۰ اصفهان ۱۵ اپراتور دارد که دو اپراتور آن به اکثر زبان های زنده دنیا مسلط هستند.

رشد 80 درصدی ورود گردشگر به اصفهان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اصفهان پس از برجام با رشد 80 درصد آمار ورود گردشگر روبرو شده است.فریدون الهیاری اظهار کرد: امروز در حوزه گردشگری شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم و برگزاری نشست و افزایش نشست های تخصصی در این حوزه نشان می دهد که حداقل به این نتیجه رسیده ایم که این صنعت رونق پیدا کرده است. وی افزود: پس از دیپلماسی موفق سیاسی آقای ظریف تحول بزرگی در صنعت گردشگری کشور رخ داد و امروز که ما احتیاج به سیمای زیبا در جهان بودیم دیپلماسی زیبای کشور ما آن چهره خوب ایرانی را نیز به جهان معرفی کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه گردشگری رشدی 80 درصدی داشته ایم، ادامه داد: تاکنون از 60 ملیت جهان به اصفهان وارد شده اند. همچنین پس از 50 سال اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شد و این یعنی دیده شدن و معرفی شدن به جهان که آثار آن ورود چند برابری گردشگری به اصفهان است. الهیاری از تدابیر ویژه برای ثبت جهانی شهرضا و کاشان خبر داد و افزود: شهرضا را برای صنعت دستی سفال و کاشان را برای صنعت دستی زری بافی به شورای جهانی صنایع دستی برای انتخاب ارسال کرده ایم. وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا اصفهان را با برندهای متعددی به جهان معرفی کنیم که برای این اتفاق چند فعالیت اساسی باید انجام دهیم ابتدا در نمایشگاه های بین المللی جهان حضور پیدا کنیم، هچنین باید دفاتر اطلاع رسانی جمهوری اسلامی ایران را در دنیا باز کنیم و همچنین آژانس های بین المللی جهان، اصفهان را به عنوان مقصد گردشگری مهم معرفی کنند.