مغرب در تلاش است با تقویت حضور خود در بازار گردشگری روسیه به یکی از مقاصد اصلی توریست‌های روس تبدیل شود. به گزارش پایگاه خبری موراکو ورلد نیوز، هیاتی متشکل از نمایندگان صنعت گردشگری مغرب روز دوشنبه وارد مسکو شدند. این سفر سه روزه قرار است به موضوع تقویت مناسبات گردشگری میان مغرب و روسیه بپردازد.

لاسن زلمت، رئیس فدراسیون صنعت هتلداری مغرب در این خصوص گفته: «مغرب در تلاش است با هدف ترغیب و جذب گردشگر، توافق‌نامه‌های جدیدی با گردانندگان صنعت گردشگری روسیه منعقد کند؛ به‌ویژه در برهه زمانی کنونی که برخی مقاصد برای گردشگران روس منع شده است.» به گزارش «دنیای اقتصاد»، این مقام مغربی به موضوع تحریم مقاصد گردشگری ترکیه از سوی گردشگران و دولت روسیه اشاره کرده است. وی همچنین افزوده است: «اگر بتوانیم عوامل صنعت گردشگری روسیه را متقاعد به همکاری کنیم، مغرب یکی از مقاصد اصلی گردشگران روس در سال ۲۰۱۶ خواهد بود.»

گفته می‌شود مغرب در نظر دارد با تقویت حضور خود در بازار گردشگری روسیه، در سال ۲۰۱۶ یکصد هزار گردشگر روس را جذب کند. در سال ۲۰۱۴میلادی ۳۶ هزار گردشگر روس به مغرب سفر کردند که در قیاس با سال قبل ۲۲ درصد کاهش نشان می‌داد. مغرب همچنین جذب ۸۰۰ هزار گردشگر روس را تا سال ۲۰۲۰ به‌عنوان هدف تعیین کرده است.