اژه‌‌ای در بخش اول سخنانش با اشاره به ماجرای موسسات مالی و اعتباری به کوتاهی وزارت تعاون سابق و بانک مرکزی در این خصوص اشاره کرد وگفت: اینجا قوه قضائیه پول ندارد که بخواهد به مردم بدهد فقط اگر اموالی شناسایی شود به مردم می‌دهد؛ اما اگر کسری وجود داشت ما نمی‌توانیم پرداخت کنیم. اژه‌ای افزود: تا این لحظه ۱۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و این درحالی است که ۵۹ حساب به دلیل شکایت شکات خصوصی بسته شده بود و قرار شد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به همه مطالبه‌گران پرداخت شود. سخنگوی قوه قضائیه درخصوص پرونده جاسوس تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای گفت: ایشان دو پرونده داشت و در مورد پرونده اول در زندان به‌سر می‌برد.

وی ادامه داد: ایشان الان هم در حال تحمل کیفر است ضمن اینکه بررسی پرونده دوم همچنان ادامه دارد.  اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای سیف با توجه به معرفی دری‌اصفهانی مقصر است، گفت: ما شواهدی نداریم که سیف از موضوع جاسوسی دری‌اصفهانی خبر داشته باشد. به گزارش «ایرنا» وی با بیان اینکه پرونده مالی دری‌اصفهانی هم درحال رسیدگی است، ادامه داد: ایشان قرار وثیقه داشت و هنوز پرونده مالی او کیفرخواست نخورده است. همچنین به گزارش «ایسنا» محسنی‌اژه‌ای درباره صدور حکم اعدام برای یک جاسوس که با موساد در ارتباط بوده، گفت: این حکم از سوی دادگاه انقلاب بوده، البته قابل تجدیدنظر است؛ چراکه از سوی دادگاه بدوی این پرونده را وزارت اطلاعات دنبال می‌کرده و تحقیقات زیر نظر کارشناسان وزارت اطلاعات بوده است. پرونده هنوز قطعی نشده و فقط حکم دادگاه بدوی صادر شده است.

شکایت از سردار نقدی

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درخصوص شکایت رئیس دولت اصلاحات از سردار نقدی گفت: این پرونده در دادسرا است و هنوز به دادگاه نرفته است. اژه‌ای درباره عدم حضور رئیس دولت اصلاحات در جلسه موسسه باران گفت: این موضوعات مربوط به دادسرای ویژه است و من از این اطلاعی ندارم اما آنچه گفته شده این است که محدودیت جدیدی نبوده است. وی درخصوص پرونده مهدی جهانگیری نیز گفت: این پرونده در دادسرا در مرحله رسیدگی قرار دارد و ایشان بازداشت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اژه‌ای درخصوص اینکه زنجانی گفته من پول دارم اما نمی‌دهم و برخی مردم فکر می‌کنند قوه قضائیه حکم را اجرا نخواهد کرد، گفت: ما قصد اجرا داریم و الان هم حکمش در حال اجراست، اینکه ایشان پول دارد و نمی‌دهد مشخص نشده است اینکه پولی هم ندارد را نمی‌توانیم به‌صورت قطعی بگوییم اما هر چه مسیر بوده که وزارت اطلاعات باید می‌رفته، رفته است دو متهم هم داشته که هنوز حکمی برایشان صادر نشده است. به گزارش «ایسنا» وی افزود: من با قاضی مقیسه صحبت کردم و گفت که هنوز حکم صادر نشده و پرونده سنگین است.  اژه‌ای در ادامه درمورد ماجرای خارج شدن عکاس نهاد ریاست‌جمهوری ازکشور به‌رغم ممنوع‌الخروجی نیز گفت: این فرد با نامه مدیر وزارت اطلاعات که ماموریت مهم دارد و به قاضی کشیک دسترسی نیست، اجازه خروج را از مامور گذرنامه می‌گیرد. دادستان موضوع را به دادسرای نظامی منعکس کرده تا بررسی شود.