به گزارش «ایرنا» او همچنین گفت که در این جلسه راجع به منابع درآمدی و هزینه‌هایی که وجود دارد، مشکلاتی که در سال‌های گذشته در زمینه بودجه وجود داشته و اقداماتی که درباره بودجه باید در سال جاری انجام شود صحبت شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری افزود: در این جلسه همچنین درباره بودجه سال آینده که اولین بودجه‌ای است که توسط دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد نیز گفت‌وگوهای خوبی انجام گرفت. روحانی در ادامه تصریح کرد: در این نشست درباره کمک‌ها و هماهنگی‌هایی که سه قوه باید در راستای رونق اقتصادی انجام دهند نیز صحبت کردیم.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه نیز با هم گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

مصوبات هیات دولت

در همین حال، هیات دولت در دو نوبت صبح و بعدازظهر یکشنبه (۵ آذر) به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری تشکیل جلسه داد و تعدادی از تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را به تصویب رساند. براساس تبصره‌های مصوب، شرکت ملی گاز ایران موظف شد نسبت به بازسازی و مقاوم‌سازی خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها و اصلاح سیستم اندازه‌گیری به سامانه اندازه‌گیری هوشمند اقدام کند. همچنین دولت موظف شد بدهی خود به بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی را از محل واگذاری اموال و دارایی‌ها و سهم‌الشرکه متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی پرداخت کند. به موجب یک بند دیگر سقف تسهیلات تامین مالی خارجی برای طرح‌ها علاوه‌بر باقی‌مانده سهمیه سال قبل معادل ریالی ۳۰ میلیارد دلار تعیین شد.

۲۴۰ میلیون ریال سقف معافیت مالیاتی

در این لایحه، سقف معافیت مالیاتی مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال تعیین شد و نرخ مذکور بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ مذکور تا پنج‌برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد آن ۲۰ درصد است. دولت همچنین درباره کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به‌صورت نقد و اقساطی تا پایان سال ۱۳۹۷ موافقت کرد. هیات‌وزیران ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و تبصره‌های باقی‌مانده آن را به جلسه آتی موکول کرد.