اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با «ایرنا» با توضیح اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ به‌دلیل تعطیلات یک هفته‌ای نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه با توافق مجلس و دولت، در روز ۱۹ آذر تقدیم مجلس شورای‌اسلامی می‌شود، گفت: جلسات علنی مجلس از ۱۹ آذرماه به روال قبلی بازمی‌گردد و سه روز در هفته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

سوال از وزیر اقتصاد

در خبری دیگر، دیروز ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس از طرح ۲ سوال از وزیر اقتصاد و دارایی درباره افزایش واردات کالای قاچاق از مبادی رسمی و بالا رفتن نرخ سکه و ارز خبر داد. داداشی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اخیرا وزارت اطلاعات بیش از ۱۰۰۰ کانتینر کالای قاچاق را کشف کرده است، ادامه داد: آقای کرباسیان باید با حضور در مجلس به نمایندگان پاسخ دهد؛ دلایل واردات کالای قاچاق به کشور سوءمدیریت است یا فسادی است که در این وزارتخانه وجود دارد. این نماینده مجلس تصریح کرد: باید وزیر اقتصاد با حضور در مجلس به نمایندگان درباره اینکه چه کسانی از نوسان نرخ ارز و سکه سود می‌برند توضیحاتی به نمایندگان ارائه کند.

رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان عشایری و روستایی شد

خبر دیگر از مجلس آنکه، براساس مصوبه دیروز کمیسیون کشاورزی مجلس، رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان عشایری و روستایی شد. یوسف داوودی، عضو کمیسیون کشاورزی این مطلب را در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم مطرح کرد. داوودی با بیان اینکه ۹ بند از طرح تاسیس سازمان عشایری و روستایی به تصویب رسید که به ساختار و تشکیلات این سازمان اختصاص دارد، توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون کشاورزی مقرر شد که رئیس‌جمهوری در رأس سازمان عشایری و روستایی قرار گیرد و وزیر جهاد نیز رئیس این سازمان را تعیین کند.

انتخاب هیات‌رئیسه فراکسیون فرهنگیان

همچنین دیروز سیدحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس دهم خبر داد و به خبرگزاری خانه ملت گفت این فراکسیون ۱۱۰ عضو دارد. براساس این گزارش، پس از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه، حمیدرضا حاجی‌بابایی و قاسم احمدی‌لاشکی و فاطمه سعیدی (نماینده تهران)، به ترتیب به‌عنوان رئیس، نایب‌رئیس اول و نایب‌رئیس دوم انتخاب شدند.