محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طرح توسعه فیزیکی دانشگاه تهران از دهه ۸۰ در دولت تصویب شده که برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان هزیته لازم است.

وی ادامه داد: در واقع محدوده فیزیکی که در ابتدا برای دانشگاه تهران مشخص شده بود از میدان انقلاب آغاز و تا انتهای کارگر شمالی ادامه داشت اما به دلایل مختلف منفک شده است که بعدها مسئولان به این نتیجه رسیدند تا بخشی از آن پیش بینی اولیه را به عنوان محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران در نظر بگیرند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: در چند سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح توسعه دانشگاه تهران به صورت وام به دانشگاه اختصاص داده شد و مسئولان این دانشگاه تضمین کردند پرداخت آن را آغاز کنند که بر همین اساس خرید ساختمان های واقع در محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران آغاز شد.

نیلی تصریح کرد: طرح توسعه دانشگاه تهران در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است و در حال حاضر بخشی از بودجه لازم برای اجرای این طرح تامین شده است.

وی افزود: به دنبال تامین اعتبارات لازم و جذب سرمایه برای اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران هستیم.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: طرح توسعه دانشگاه تهران از سال ۸۱ آغاز و تا سال ۸۷ پیشرفت مطلوبی داشته اما متأسفانه پس از آن به دلیل اتمام اعتبارات، این پروژه چند سالی می شود که با رکود مواجه شده است.

نیلی اظهار کرد: اکنون طرح در فضاهایی که تملک شده در حال اجرا است، امیدواریم اعتبار تخصیص داده شود و هرچه سریع تر اقدامات لازم برای آغاز اجرای این طرح انجام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.