به گزارش مهر، جلسه ستاد اربعین صبح امروز جمعه به ریاست استاندار کرمانشاه در سالن تدبیر استانداری برگزار شد.

بازوند بیان کرد: ستادهای معین اگر قرار است برای کمک بیایند دیگر ما نباید به آنها هم کمک کنیم و انتظار می‌رود از صفر تا صد کار با خودشان باشند. این استان‌های معین قرار است باری از دوش ما بردارند نه اینکه خودشان باری ایجاد کنند.

وی بیان کرد: بحث توزیع آب بسیار حساس تر از توزیع غذا است، همانطور که مردم عراق محترمانه برخورد می کنند در ایران نیز دقت لازم صورت بگیرد شیوه ناپسندی به وجود نیاید و مدیریت شود، مشکل کمبود آب به وجود نیاید و اتفاقات را پیش بینی کنید.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: پارکینگ هشت هکتاری در مرز نیز باید تا سی ام مهر ماه به اتمام برسد.

فرامرز اکبری فرماندار شهرستان قصرشیرین در این جلسه اظهار داشت: برای ایجاد پارکینگ اتوبوسهای عراق در منذریه نیاز به یک ست ماشین آلات راهسازی داریم. همچنین برای عبور آبهای داخل پارکینگ یا آب رو به هنگام بارندگی احتمالی نیاز به ۲۵۰ متر لوله داریم.

وی بیان کرد: ساختمان فرمانداری در خسروی محل استقرار ستاد است، سازمان بازرسی نسبت به واگذاری آن مانع ایجاد کرده است که درخواست رسیدگی به این مسئله را داریم.

اکبری بیان کرد: به فاصله یک کیلومتر در ورودی قصرشیرین اردوگاه داریم و خدمات ارائه میدهم، صد چشمه سرویس بهداشتی در این منطقه قرار است تعبیه شود اما خط انتقال فاضلاب نداریم و از آقای تخت شاهی درخواست می‌شود در مدت ده روز باقیمانده نسبت به ایجاد خط انتقال فاضلاب اقدام صورت بگیرد.

وی افزود: استان‌های معین در قصرشیرین برای استان‌های خودشان خدمت رسانی کنند دیگر ما منابعی نداریم سوخت و تغذیه آنها را فراهم کنیم.

اکبری همچنین گفت: اردوگاه پارک بسیج نیز جانمایی نشده و آماده نیست، جاده مسیر دور برگردان پارکینگ شهرک صنعتی آماده نیست و درخواست دیگر ما آماده ساز گیتهای منذریه است.

جعفر همتی جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین در داخل خاک عراق ۳۰۰ دستگاه اتوبوس درخواست کردیم، ۳۰۰ دستگاه نیز عراق می‌آورد و  ماشین سیار سوخت نیز برای تامین سوخت اتوبوسها لحاظ می‌شود.

همتی بااشاره به اینکه سرپل ذهاب به عنوان معین قصرشیرین در نظر گرفته شده است، گفت: شهرداری قصرشیرین اینقدر مشکل دارد که به کار خودش نمی رسد و لذا دستگاه ها باید هر کدام به وظیفه خود عمل کنند.

همتی اظهار داشت: سپاه تامین سی هزار غذا در هر وعده را به ما قول داده است، تامین ده هزار غذا در هر وعده از سوی ارتش، و ده هزار غذا نیز از سوی اوقاف نیز قطعی است.

وی بیان کرد: دو جایگاه سیار سوخت نیز فردا در قصر شیرین نصب می‌شوند و برای تأمین سوخت این سمت مرز هیچ مشکلی نداریم.

همتی گفت: از منذریه تا حسینیه بغداد هیچ زائری در بین راه پیاده نخواهد شد.

وی خواستار فعالیت کمیته تبلیغات در بحث اربعین شد و گفت: بانکهای خودپرداز سیار نیز آماده شده و از دوم آبان باید مستقر شوند.

امیریان مدیر عامل هلال احمر کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: یک آبان اردوگاه پارک بسیج آماده میشود و تجهیزات نیز از بیست و پنجم مهر منتقل می‌شود و تعهد ما بهرده برداری از این اردوگاه با امکانات کامل در تاریخ اول آبان است.

وی بیان کرد: دو هزار تخت چادر در قصر شیرین دپو کردیم، سال گذشته در بیستون یک اردوگاه را ظرف بیست و چهار ساعت با تمام امکانات آماده کردیم.

فعالیت مجمع خدمتگزاران حسینی در ورودی‌های کرمانشاه

مجتبی نیک کردار، معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: مسئول ساخت پارکینگ هشت هکتاری در مرز بر عهده آقای جوادیان از استانداری نهاده شود. 

جوادیان در این جلسه اظهار داشت: بعضا متأسفانه برای جزئی ترین کار ابتدایی باید خواهش کنیم و در امور فنی برخی از آقایان همکاری نمی‌کنند و درخواست همکاری بیشتر داریم.

نماینده عتبات عالیات در این جلسه اظهار داشت:  مجمع خدمت گزاران اربعین حسینی از ورودی کنگاور راه اندازی شده و تأکید ما بر شناسنامه دار شدن موکب ها است و هیچ دغدغه ای در وروری کنگاور و نیز در صحنه نداریم.

وی با بیان اینکه اوقاف برنامه خوبی برای استقرار موکب در خسروی دارد، گفت: موکبهای مردمی و خودجوش شناسنامه دار در این محورها ایجاد شده است، اما دغدغه ما اجرای این برنامه در قصرشیرین است.

مرادی مجد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز از آمادگی برای برق رسانی به موکبهای اربعین حسینی خبر داد.

خسروانی مدیر کل پایانه های استان در این جلسه اظهار داشت: تانکر بیست و پنج هزار لیتری هوایی در مرز پیش بینی کردیم و در مجموع هفتاد و پنج هزار لیتر آب پیش بینی شده است.

در ایام اربعین خدمات مرزی از ساعت هشت صبح تا ۱۴ است

وی افزود: گیتهای عراق طی روزهای چهارم و پنجم آبان آماده می‌شود و هفده گیت ما نیز یکشنبه آماده می‌شود.

علیرضا تخت شاهی مدیر عامل آبفای کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: نقاط نهایی شده برای تأمین آب را  هر چه سریعتر به شرکت آبفا اعلام شود. تا امروز یک و نیم میلیارد تومان تجهیزات خریداری کردیم.

در این جلسه تاکید شد که زائران به هیچ عنوان بدون ویزا و پاسپورت برای خروج از مرز اقدام نکنند. همچنین ساعت کاری پایانه از هشت صبح تا ساعت ۱۴ مقرر شود.

در این جلسه یکی از اعضای ستاد اربعین بیان کرد: سال گذشته صد و نود و دو هزار نفر از اتباع خارجی از مرز تردد کردند و صد و شصت و سه هزار نفر غیر مجاز رفتند پانصد نفر از اتباع غیر مجاز افغانی را شناسایی کردیم ودر خواست میشود که دو گیت برای اتباع خارجی در قصرشیرین لحاظ شود.

در این جلسه عنوان شد که عوارض خروج از کشور در بحث اربعین حذف شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.