به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک ، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: می‌خواهم درباره تمامی مسائل مربوط به سوریه گفت‌وگو کنم. عملیات ما در سوریه رو به پایان است و مسائل متعددی در سوریه وجود دارد که نیازمند راه حل‌های فوری است و همگی باید در مورد آنها گفت‌وگو کنیم. سوالات متعددی درمورد سوریه وجود دارد از جمله همکاری‌های نظامی و فنی و نیز مساله مبارزه با تروریسم که اولویت ما و همه در منطقه است.

 

وزیر دفاع روسیه در ادامه ضمن ابراز اطمینان نسبت به موفقیت‌آمیز بودن این مذاکرات گفت: این مذاکرات به درک بهتر یکدیگر کمک خواهد کرد و در تقویت روابط دوستانه میان نیروهای مسلح روسیه و اسرائیل نقش خواهد داشت.

 

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود: شویگو برای بررسی راه حل بحران سوریه و نیز همکاری‌های نظامی وارد اراضی اشغالی شده و با لیبرمن و بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

 

شویگو اولین مسئول روسی در پست وزارت دفاع است که به اراضی اشغالی سفر کرده است.

 

سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو نیز پیشتر اعلام کرد که تل‌آویو مذاکراتی با روسیه و دیگر کشورها درباره مناطق امن در سوریه دارد و بر حفظ منافع خود در پی ایجاد این مناطق تاکید دارد.

 

اسرائیل و روسیه طی سال‌های گذشته روابط خوبی با یکدیگر داشتند. نتانیاهو و پوتین نیز بارها در طول دو سال گذشته با یکدیگر دیدار کردند. هماهنگی‌های میان این دو طرف در راستای ممانعت از برخورد میان جنگنده‌ها در حریم هوایی سوریه برقرار است.

 

نیروی هوایی اسرائیل حملات هوایی متعددی را در سوریه انجام می‌دهد که آخرین آنها مربوط به روز دوشنبه در نزدیکی دمشق بود.

 

لیبرمن در این دیدار مدعی شد: «اسرائیل با "جدیت و مسئولانه" عمل می‌کند! و هرگز اجازه نمی‌دهیم ایران سلاح‌های پیشرفته‌ای را از طریق سوریه به دست حزب‌الله برساند. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم ایران خاک سوریه را به خط مقدمی علیه اسرائیل تبدیل کند.»

 

قرار است وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) نیز با نتانیاهو دیدار و درباره مسائل استراتژیک دو کشور گفت‌وگو کند.

 

لیبرمن در ادامه ضمن تقدیر از روابط موجود میان روسیه و اسرائیل این روابط را با وجود تختلاف نظرهایی که وجود دارد، گشوده و علنی توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.