به گزارش میزان، بخش‌هایی از گفت‌وگو با فرهاد مهادیان درباره کم کاری در سینما و دلیل کمبود تنوع ژانر در سینما در زیر آمده است. 

دلیل این کم‌کاری زیاد شما طی سالیان اخیر چه عاملی بوده است؟

کم کاری من در بازیگری به فعالیت موسیقیایی من بر می‌گردد. از زمانی‌که آلبوم‌های موسیقی خود را راهی بازار کردم و توانستم به موفقیت‌هایی در زمینه موسیقی دست پیدا کنم متعاقباً در عرصه بازیگری برخورد‌های خوبی با من نشد.

 

این روزها بسیاری از بازیگران خواننده هم هستند اما کنار گذاشته نمی‌شوند. چه چیزی باعث بروز این اتفاق برای شما بود؟

 

دوستان در آن زمان حضور من در موسیقی را برنمی‌تابیدند و فعالیت من به‌ عنوان بازیگر و خواننده برای آن‌ها قابل‌قبول نبود. همین شد که مشکلات فراوانی را در عرصه بازیگری برای من به‌وجود آوردند تا جایی که کاملاً کنار گذاشته شدم.

 

مشکل خواننده شدن بود یا شخص شما؟

 

در حال حاضر اگر بازیگری خواننده شود آن‌چنان برخورد منفی با وی نمی‌شود، اما نمی‌دانم چرا همه با من برخورد بدی کردند و به نوعی دود این قضیه به چشم من رفت و بعد از آن همه به راحتی از بازیگری به موسیقی روی آوردند.

 

خواننده شدن باعث شد پیشنهاد بازی نداشته باشید؟

من قربانی شایعات شدم. شایعات فراوانی برای من به‌وجود آوردند و همین شایعات نگاه برخی از دوستان که با آنها کار کرده بودم را هم تحت‌الشعاع قرار داد. همین عوامل باعث شد ناخواسته از کار دور شدم.

بعد از گذشت سالیان سال از حضورتان در قامت بازیگر آرزوی برآورده نشده ای دارید؟

من آرزو‌های زیادی برای بازیگری دارم. ذات هنر بر آن است که آرزوها در آن بی‌پایان باشد. همیشه برای یک بازیگر نقشی هست که آرزوی بازی در آن را داشته باشد.

 

آن نقشی که آرزوی بازی کردنش را دارید چگونه نقشی است؟ چه طور می‌خواهید به آن دست پیدا کنید؟

همواره ورزش کرده‌ام و سعی دارم سالم زندگی کنم تا سینمای ما روزی بعد از تنوع ژانر برای من نقشی در ژانر اکشن داشته باشد. در ابتدای بازیگری همه می‌گفتند تو ادامه‌دهنده راه بازیگران اکشن مثل جمشید هاشم‌پور هستی، اما متأسفانه به یکباره همه چیز تغییر کرد.

 

سینمای مورد نظر شما یا همان سینمای قهرمانی سالهاست که منسوخ شده است، چرا؟

سینمای امروز به الگو و قهرمان نیاز دارد. الگو‌هایی با اخلاق و ورزشکار که جوانان با دیدن آن‌ها تشویق به انجام این اعمال خوب شوند. اما سینمای این روز‌ها به هیچ‌وجه الگو‌های خوبی را به جامعه معرفی نمی‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.