به گزارش مهر، حسن قشقاوی ظهر امروز در سخنانی به مشکلات مرز خسروی و عدم بازگشایی آن تاکنون اشاره کرد و گفت: مرز خسروی یکی از بهترین مرزهای کشور است که بهترین زیرساخت‌ها چه در قصر شیرین و چه در خود مرز در این منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فشار افکار عمومی برای بازگشایی این مرز زیاد است ابراز داشت: عدم بازگشایی این مرز باعث کسادی بازار شده و افرادی که در این مرز سرمایه‌گذاری کرده‌اند خواستار بازگشایی هر چه زودتر این مرز هستند.

رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین در ادامه عنوان کرد: اجازه بازگشایی مرز مستقیماً در دستان حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق است و حتی اگر زیرمجموعه‌ها هم خواستار بازگشایی مرز باشند وی باید مستقیماً دستور بازگشایی را صادر کند.

وی عمده‌ترین دلیل ملاحظات نخست‌وزیر عراق در عدم بازگشایی مرز را امنیتی دانست و افزود: مرز خسروی به استان دیاله منتهی می‌شود و این استان در گذشته مقر منافقین بود و در حال حاضر هم محلی برای پناه بردن داعش است.

قشقاوی ادامه داد: دولت عراق علاقه ندارد که با بازگشایی مرز حتی با حادثه‌ای کوچک امنیت و شکوه  اربعین با مشکل مواجه شود.

رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین با اشاره به تلاش‌های بسیار زیاد ایران برای بازگشایی این مرز عنوان کرد: ما هرلحظه منتظر بازگشایی این مرز هستیم اما با توجه به مدت باقی‌مانده تا اربعین حقیقتاً فکر نمی‌کنم که مرز خسروی باز شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.