به گزارش تسنیم به نقل از واشنگتن پست، صدها نفر از شهروندان کره جنوبی روز گذشته در آستانه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به کره جنوبی و در اعتراض به سیاستهای آمریکا علیه کره شمالی و ایجاد تنش در این منطقه از آسیا در نزدیکی سفارت آمریکا در سئول تظاهرات کردند.

یکی از افراد شرکت کننده در این تظاهرات در باره علت حضور خود گفت: برای اعتراض اینجا آمده‌ام زیرا از جنگ می‌ترسم. اگر جنگ آغاز شود همه ما می‌میریم.

این تظاهرات ساعت ۴ عصر روز گذشته به وقت محلی و با نام "نه به ترامپ، نه به جنگ" برگزار شد. برخی از شرکت کنندگان پوستری از ترامپ در دست داشتند که رئیس جمهوری آمریکا در آن لباس یک مقام نازی به تن داشت و این مسئله را القا می‌کرد که او درحال آمادگی برای حمله به کره شمایل است.

شرکت کنندگان همچنین شعار می‌دادند: ما از ترامپ متنفریم، ما عاشق صلحیم. ما عاشق برابری هستیم.

افراد حاضر در این تجمع اعلام کردند که هدف از حضورشان نشان دادن این مسئله به جهان است که مردم کره جنوبی به دنبال تنش نیستند. یو سئونگ هیو، فعال ۳۲ ساله کره‌ای دراین باره گفت: می‌خواهم ترامپ بداند که ما خواستار جنگ نیستیم. ترامپ باید بداند که علت بسیاری از مشکلات شبه جزیره کره خود او است.

این تظاهرات درحالی برگزار شد که امروز رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود بار دیگر کره شمالی را تهدیدی برای دنیای مدرن معرفی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.