به گزارش  ایرنا، «آن بولفورد» معاون مدیر کل بی بی سی به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت که در پی ترغیب کارکنان این شبکه به مطرح کردن موارد مربوط به آزار جنسی، تعداد شکایات در این زمینه افزایش یافته است.

وی یادآور شد که بی بی سی در حال حاضر ۲۵ پرونده مربوط به آزار جنسی را در دست بررسی دارد. سال گذشته تنها سه مورد پرونده آزار جنسی در این شبکه تلویزیونی مورد رسیدگی قرار گرفت.

بی بی سی اعلام کرد: از زمان افشاگری ها در مورد اتهامات «هاروی واینستین» تهیه کننده سرشناس هالیوود، ما کارمندان را ترغیب کرده ایم تا موارد اعتراضی در مورد آزار جنسی را مطرح کنند.

تعدادی از بازیگران زن هالیوود به تازگی واینستین را متهم کردند که در سال های اخیر و هنگام همکاری در پروژه های سینمایی، آنها را مورد مزاحمت جنسی قرار داده است.

آکادمی اسکار با بالا گرفتن این اتهامات، واینستین را اخراج کرد و دولت فرانسه نیز نشان ارزنده لژیون دو نور را از وی پس گرفت و پس از آن بحث هایی درباره رواج آزار جنسی علیه بازیگران و مدل های زن در صنعت سینمای آمریکا مطرح شد.

در همین حال، بولفورد در یکی از کمیته های مجلس عوام انگلیس گفت که شبکه بی بی سی به ۲۵ پرونده در این زمینه رسیدگی می کند.

همه این موارد مربوط به کارمندان فعلی بی بی سی نیست و بخشی از اتهام های طرح شده، افرادی را که در گذشته برای این شبکه تلویزیونی یا طرف های ثالث مرتبط با آن کار می کرده اند، درگیر می کند.

معاون مدیرکل بی بی سی افزود: باید همچنان افراد را به افشاگری ترغیب کنیم، خواه در حال حاضر و خواه در گذشته مورد آزار جنسی قرار گرفته باشند، زیرا مساله حائز اهمیت این است که برای شرح موارد مربوط به خود، پیشقدم شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.