به گزارش ایرنا، ژنرال قمر جاوید باجوا پاکستان در جریان سفر به ایران که به دعوت سرلشکر&#۳۹; محمد باقری&#۳۹; رییس ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفت ،علاوه برسرلشکر باقری با &#۳۹; حسن روحانی &#۳۹; رییس جمهوری اسلامی ایران ،' محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه، ایران و برخی از فرماندهان ارشد نظامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

روزنامه پرتیراژ اردو زبان 'جنگ ' در سرمقاله خود با عنوان' با سفر فرمانده ارتش پاکستان به ایران توطئه های ضد دو کشور همسایه خنثی شده است'، نوشت:با این سفر برنامه های شیطانی دشمنان برای ایجاد تنش بین دو کشور برای همیشه عقیم ماند.

این روزنامه افزود:همانطور که ژنرال باجوا به مقامات ارشد نظامی ایران گفته است، مرزهای دو کشورهمسایه و مسلمان، مرزهای امن و دوستی است و دو کشور برادر باید همکاری های خود را برای تامین امنیت در مرزها گسترش دهند .

در ادامه سرمقاله این روزنامه آمده است : ژنرال قمر جاوید باجوا در دیدار با مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین وضعیت امنیتی منطقه ، ضرورت توسعه همکاری ها در امور دفاعی و اقتصادی فیمابین ، آخرین وضعیت افغانستان و تهدید داعش به بحث و تبادل نظر پرداخت.

روزنامه جنگ نوشت:سفر مهم این هیات متشکل از ژنرال های پاکستانی به ایران می تواند به حل برخی از اختلاف نظرهای جزئی که دشمن درصدد سوء استفاده از آن بوده است، منجر شود، به منظور توسعه روابط دوجانبه مقامات نظامی دو کشور باید به رفت و آمدهای بین دو پایتخت ادامه دهند.

&#۳۹;دیلی نیشن&#۳۹; روزنامه انگلیسی زبان پرتیراژ پاکستان نیز سفر فرمانده ارتش پاکستان به تهران را نقطه عطفی در تاریخ معاصر روابط دو کشور دانست و نوشت:این اولین سفر رسمی فرمانده ارتش پاکستان به ایران بود و دارای اهمیت فراوانی است .

روزنامه نیشن بر ضرورت گسترش روابط نظامی و دفاعی بین دو کشور همسایه و مسلمان تاکید کرد و افزود:تنها راه برطرف کردن نگرانی ها از آغاز تنش بین دو کشور افزایش سفرهای متقابل مقامات سیاسی و نظامی است.

نیشن در ادامه مقاله خود با اشاره به عزم ژنرال قمر جاوید باجوا برای گسترش روابط دفاعی با جمهوری اسلامی ایران نوشت : یقینا این سفر پیامدهای بسیار خوبی برای دو کشور به همراه خواهد اشت با سفر فرماده ارتش پاکستان به ایران دور جدید روابط نظامی و سیاسی بین دو کشور کلید خورده است .

روزنامه پرتیراژ نیشن با اشاره به رشد داعش در افغانستان و ادامه حملات طالبان در این کشور نوشت : دیدار ژنرال باجوا با بلند پایه ترین مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی بر تحولات افغانستان نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت چرا که یکی از اهداف این سفر نحوه همکاری دو کشور ایران و پاکستان برای تامین امنیت در افغانستان و مبارزه قاطع با تهدید داعش بوده است .

نیشن با اشاره به سیاست های ضد پاکستانی و ضد ایرانی &#۳۹;دونالد ترامپ &#۳۹;رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد : ایران و پاکستان ضمن همکاری نزدیک با یکدیگر باید با هر نوع تلاش آمریکا برای منزوی کردن خود به عنوان دو کشور مهم جهان اسلام مقابله کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.