به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در دیدار با آیت الله اعرافی - رئیس جامعةالمصطفی(ص) و مدیر حوزه های علمیه کشور - اظهار کرد: اگر قم را کانون تولید اندیشه و علوم انسانی و اسلامی بدانیم که چنین هست، جامعه‎المصطفی را باید مرکز ترویج این علوم و اندیشه در سراسر جهان محسوب کنیم که چنین نیز است.

وی ادامه داد: در برخی از ماموریت‎های برون مرزی، این فرصت برای ارزیابی از جایگاه علمی جامعه المصطفی در کنار دانشگاه های برجسته جهان برای من فراهم شد و این باور قدرت گرفت که اگر بخواهیم اندیشه ناب اسلام وحیانی و رحمانی را به سایر نقاط جهان برسانیم، جامعه المصطفی به درستی از جایگاه یک دانشگاه معتبر که در هر کشوری وجود دارد و مجوز رسمی آن کشور را برای ارائه آموزش دریافت کرده است، به خوبی این ماموریت را انجام می دهد.

وی گفت: از منظر دولت که توجه به دانشگاه ها را به عنوان یک اصل و فرض می داند و تولید علوم به خصوص فناوری های جدید جزو سیاست های مهم دولت و مورد تاکید است، لذا باید به کانون ها و مراکزی که علوم انسانی و اسلامی را تولید و ترویج می کنند توجه وجود داشته باشد.

نوبخت افزود: باید نگاه واقع بینانه که در کنار علوم تجربی، لازم است علوم انسانی و اسلامی مورد رشد باشند، شکل بگیرد. دولت به عنوان یک قوه از محصول دو کانون حوزوی و دانشگاهی برخوردار است؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی فرزند حوزه و دانشگاه است و اگر این توقع از دولت وجود داشته باشد که باید به مراکز حوزوی و علوم انسانی و اسلامی توجه خاص داشته باشد، توقع غیر معقولی نیست.

وی اضافه کرد: به همین جهت، در اصلاحاتی که به صورت گسترده در بودجه ریزی و محتوای بودجه ۱۳۹۷ رخ داده است و ما روش بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را جایگزین سنتی و افزایشی کردیم، در جهت شفافیت بودجه ای تصویب اعتبارات همه دستگاه ها را بر اساس قیمت تمام شده و هزینه واحد خدمت محاسبه کردیم، توزیع این اعتبارات را در راستای دست یابی به هدف تمرکز زدایی استانی انجام دادیم و تخصیص این بودجه ها را نیز با هدف افزایش بازدهی و کارایی عملکرد مبتنی بر محصول فعالیت دستگاه ها کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: همچنین ۱۰ ویژگی بودجه سال ۱۳۹۷ آن را از سنوات گذشته متمایز می کند، در این بودجه مراکز حوزوی که آموزش عالی انسانی و اسلامی را دارند و جامعه المصطفی در مجموعه فصول آموزش عالی قرار می‌گیرد تا نگاه واقع بینانه ای در این زمینه داشته باشیم.

نوبخت در پایان تصریح کرد: اگر مجموعه حوزه را بدون جامعه المصطفی در نظر بگیریم، نگاهی ناقص داشته ایم و در این جهت برای یک نگاه تکمیلی همه این مراکز را به شکل همه جانبه در نظر می گیریم که همین نگاه همه جانبه موجب موفقیت نظام بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.