در آخرین روز هفته شکرگذاری در آمریکا،این پول رمزگذاری شده به بالاترین سطح خود یعنی ۹ هزار و۶۷۱ دلار رسید.نرخی که تنها ساعاتی بعد از شکستن رکورد ۹ هزار و ۴۰۰ دلاری اتفاق افتاده بود.

بزرگترین مبادله بیت کوین در آمریکا،با بازشدن حدود ۱۰۰ هزار حساب حدید بین چهارشنبه تا جمعه اتفاق افتاده است.فقط در روز شکرگذاری که پنج شنبه گذشته بود،۱۳.۱ میلیون دلار به این معاملات اضافه شد.براساس اطلاعات عمومی موجود در سایت کوین بیس و سوابقی که موسس و سرمایه گذار اصلی صندوق پول دیجیتال آلتنا موجود است،در ماه نوامبر ۴.۹ میلیون کاربر جدید به حساب های بیت کوین اضافه شده است.

بررسی ها نشان می دهد که با توجه به حجم تقاضا این پول دیجیتالی در هفته دوم ماه دسامبر نیز رکورد جدیدی به ثبت خواهد رساند.از همین رو،زمزمه ها برای راه اندازی یک مشتق برای بیت کوین در کلاس دارایی های این پول جدید آغاز شده است.

هنوز هم با وجود افزایش ۸۹۸ درصدی معاملات این پول نسبت به سال گذشته،ریسک احتمالی شکستن این حباب وجود دارد.

حتی برخی موسسات مالی، کسانی که برای خرید بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند را «احمق» خطاب می کنند.چه به گفته آنان پولی که از سوی دولت ها حمایت نشود، قابل درک نیست.

با این حال هنوز بسیاری از سرمایه گذاران این پول جدید امیدوارند که رشد بیشتری برای بیت کوین در روزهای آینده ببینند و خرید این پول را هوشمندی می دانند.

اخیرا نتایج یک نظرسنجی که از سوی خبرگزاری سی ان بی سی انجام شده نشان می دهد که ۲۷.۹ درصد از پاسخ دهندگان تصور می کنند که بیت کوین یک تقلب است ؛ ۴۳ درصد دیگر آن را یک حباب می دانند و تنها ۱۴ درصد معتقدند که بیت کوین واقعی است و رشد بالاتری خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.