اسماعیل نجار در نشست بررسی درس های زلزله کرمانشاه، میزان آمادگی پایتخت را در برابر زلزله‌ای بزرگ را ناچیز و غیر قابل قبول خواند و گفت: زلزله تهران امنیت ملی ما را به مخاطره می اندازد. امروز دانش امکان پیشگیری و آمادگی در برابر زلزله را فراهم کرده است و میزان آسیب پذیری موجود ما در برابر زلزله پذیرفته نیست.

 

وی به کاستی‌های حوزه نظارت در امر ساخت و ساز و کمبود نیروی انسانی ماهر در بخش اجرای ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: این مشکلات باید در ابعاد ساخت و سازهای دولتی و بخش خصوصی حل شود تا کیفیت و عمر مفید ساختمان ها به ویژه ساختمان های عمومی مثل مدارس و بیمارستان ها ارتقاء یابد.

 

نجار با اشاره  به طولانی شدن زمان تصویب لایحه قانون مدیریت بحران کشور در مجلس اشاره کرد و گفت: علاوه بر قانون، مدیریت بحران باید به دغدغه مسئولان و باور عمومی مردم و مسئولان تبدیل شود و نگاه به مقوله مدیریت بحران باید فرابخشی شود.

 

وی گفت: ساختار سازمان مدیریت بحران کشور باید تقوبت شود و جایگاه آن ارتقاء یابد تا در ایفای نقش و رسالت خود با کمبودها و مشکلات مواجه نباشد.

 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور عملیات امداد و نجات در شب اول حادثه زلزله سرپل ذهاب را قابل توجه خواند و گفت: این زلزله در سطح ۱۹۳۰ روستا و ۷ شهرستان رخ داد و تمامی دستگاه ها با تمام توان به سرعت موفق به عملیات امداد و نجات شدند و در مجموع ۷۸۱۷ مصدوم منتقل شدند، سه برابر مورد نیاز چادر در منطقه توزیع شد و در روز دوم به شرایط تثبیت رسیدیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.