محمدمهدی شهریاری در خصوص مجروحین حادثه ماکو گفت: پیرو کسب اطلاع از وضعیت دو نفر از مجروحان حادثه امروز در مرز ایران و ترکیه و انتقال این افراد به بیمارستان استان قارص ترکیه با سفارت ایران در ترکیه تماس و خواستار پیگیری درمان مجروحان حادثه شدم .

استاندار آذربایجان غربی افزود : از سوی سفارت کشورمان با آقای رحمی دوغان، استاندار قارص صحبت و بر حساسیت موضوع و پی گیری لحظه ای پروسه درمانشان تاکید شده بود که استاندار قارص خبر داده بود هلی کوپتر حامل مجروحان در فرودگاه قارص به زمین نشسته و تمام اکیپ جراحان و اتاقهای عمل بیمارستان قارص آماده بوده و مراتب بصورت مستمر تحت کنترل پی گیری می باشد.

رئیس شورای تامین آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه جهت ملاقات مجروحان روانه استان قارص گردیده افزود: وضعیت دو‌نفر مجروح در قارص مناسب می باشد که عمل یک نفر تمام و دیگری در حال عمل جراحی است.

شهریاری در پایان گفت : وضعیت مجروحان به صورت مستمر پیگیری می گردد و الحمداله طبق گزارشات ارسالی وضعیت جسمانی مناسبی دارند.

قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفت: در پی حادثه تیراندازی که عصر امروز در شمال منطقه مرزی ماکو رخ داد و به شهادت یک مرزبان و زخمی شدن چند تن دیگر انجامید، وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که اکنون در مسکو حضور دارد، ضمن اظهار همدردی و تسلیت به مناسبت شهادت یکی از مرزبانان کشورمان گفت که تروریست‌های پ ک ک عامل این حادثه بوده اند و مامورین ترکیه در حال پیگیری مسئله هستند و نتیجه را به اطلاع مقامات ایرانی خواهند رساند.

همچنین وزیر کشور ترکیه هم به سفیر جمهوری اسلامی در آنکارا اطمینان داد موضوع با جدیت در حال پیگیری است و نتیجه اعلام خواهد شد.

گفتنی است :علت دقیق حادثه توسط نیروهای ذیربط و نیز وزارت امور خارجه در دست بررسی و پیگیری است.

تعداد مجروحان این حادثه ۴ تن بود که توسط نیروهای ترکیه به بیمارستان قارص منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.