روسیا الیوم گزارش داد، ولادیمیر شامانوف، رئیس کمیسیون دفاعی مجلس دومای روسیه اعلام کرد،دو پایگاه نظامی در حمیمیم و طرطوس نه‌تنها به کار خود ادامه خواهند داد، بلکه به منظور ایجاد چشم‌اندازی گسترده‌ جهت حضور مسکو در این منطقه بی‌ثبات، امکانات این دو پایگاه افزایش خواهد یافت.

پارلمان روسیه با بیان اینکه نیروهای این کشور در عملیات نظامی در قفقاز مهارت‌های بالایی کسب کرده‌اند، اعلام کرد که می‌توان این تجربه‌ها را با سوری‌ها تبادل کرد.

پیشتر یوری شویتکین، معاون رئیس این کمیسیون تصریح کرده بود که مسکو تلاش می‌کند دو پایگاه نظامی مذکور روسی و مرکز آشتی را در سوریه حفظ کند.

همچنین یکی از نمایندگان پارلمان روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی گفت: با وجود هر شرایطی باید این تاسیسات سه‌گانه یعنی پایگاه حمیمیم، طرطوس و مرکز آشتی در خاک سوریه باقی بمانند.

روسیه عملیات نظامی خود را در سوریه در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ آغاز کرد به طوریکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در مارس ۲۰۱۶ از خروج اکثریت نیروهای روسیه از سوریه خبر داد اما اعلام کرد که طرف روسی همچنان پایبند به ارائه تسلیحات به دولت سوریه و آموزش نیروهای این کشور می‌باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.