جورج جیرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی منیجمنت" به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۴۰۰ دلار صعود کند. اظهارات وی در حالی مطرح شد که طلا در هفته‌های پایانی سال ۲۰۱۸ روند صعودی دوباره‌ای یافت و هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار آمریکا در آخرین روز معاملات سال در ۱۳۰۵.۵۰ دلار بسته شد که بیش از ۱۳ درصد افزایش از ابتدای سال را نشان داد.

جیرو گفت: از افزایش قیمت طلا در پایان سال متعجب نشد زیرا با نظرسنجی غیررسمی وی در کنفرانس موسسه بین‌المللی فلزات ارزشمند (IPMI) در اواخر ژوئن همخوانی داشت. وی خاطرنشان کرد خوش‌بینانه‌ترین دورنما برای قیمت‌ها در پایان سال، ۱۹۵۰ دلار و بدبینانه‌ترین پیش‌بینی، کاهش قیمت طلا به ۱۰۱۰ دلار بود. متوسط قیمت طلا در پایان سال ۲۰۱۷  که در این نظرسنجی پیش‌بینی شد، بین ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۵ دلار بود.

وی در ادامه افزود: پیش‌بینی اینکه آیا طلا پس از بازگشت معامله‌گران از تعطیلات سال نوی میلادی رشد قیمتش را حفظ خواهد کرد، دشوار خواهد بود اما نگرانی‌های فزاینده نسبت به صعود بی‌رویه ارزش معاملات سهام باعث می‌شود تقاضای مستمر برای خرید طلا حفظ شود.

بزرگترین رقیب طلا در سال ۲۰۱۸ بازارهای سهام خواهند بود اما معلوم نیست بازارهای سهام در سال آینده به روند صعودی ادامه دهند و با صعود طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار، علاقه بیشتری برای خرید این فلز زرد ایجاد خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.