شبکه تلویزیونی خبر آسیا گزارش داد، گفته می شود این تروریست سنگاپوری در منطقه ای بیابانی در مرز عراق و سوریه درجلوی دوربین ظاهر شده است.

شهدان ۳۹ ساله، پیشتر در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ در یک ویدئو کلیپ چند دقیقه ای ظاهر شد و از اتباع جنوب شرق آسیا خواست تا به گروههای تروریستی داعش بپیوندند و درعین حال هری،شاهزاده انگلیسی را به مبارزه طلبید.

طبق این گزارش در ویدئو کلیپ جدید که روز ۲۹ دسامبر (۱۰دی) منتشر شده بیش از چند دقیقه فعالیت تروریستی این تروریست سنگاپوری به همراه چند نفر دیگر به نمایش گذاشته شده است.

دکتر &#۳۹;کومار راماکیشنا&#۳۹; ازمرکز تحقیقات و مطالعات بین المللی سنگاپور در گفت وگو با شبکه خبر آسیا گفت: این تصاویر نشان می دهد که این تروریست سنگاپوری یکی از رهبران گروه تروریستی داعش بوده و همچنین این گروه پس از شکست های سنگین در عراق و سوریه احتمالا درتلاش برای تجدید سازماندهی است.

به گزارش رسانه های سنگاپوری ، شهدان که از سوابق فعالیت های غیرقانونی در زمینه مختلف ازجمله قاچاق مواد مخدر و جرایم جنایی دیگر برخوردار بوده است.

وزارت کشور سنگاپور پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: &#۳۹;مگان شهدان عبدالصمد&#۳۹; تروریست ۳۹ ساله سنگاپوری که بنام &#۳۹;ابو عُقیل&#۳۹; شناخته می شود،در سال ۲۰۱۴ به منظور کار به &#۳۹;یک کشور خاورمیانه ای&#۳۹; سفر کرده بود.

براساس این گزارش،&#۳۹;ابو عُقیل&#۳۹; که در سنگاپور بزرگ شده پس از ترک تحصیل در اوایل جوانی به عضویت یک گروه مخفی در سنگاپور درآمد و تاکنون چندین محکومیت جنایی و مواد مخدر داشته است. این تروریست سنگاپوری همچنین در فاصله سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ نیز چند بار دستگیر و روانه زندان شده بود.

وی که ابتدا تمایلات افراطی و مذهبی نداشته است، پس از مدتی به تفکرات افراطی روی آورده و پس از ورود به سوریه و عراق تلاش کرده تا خانواده و دوستان خود را نیز به عراق و سوریه بکشاند، هر چند که هیچ یک از اعضای خانواده یا دوستانش با او همراه نشده اند.

&#۳۹;شهدان&#۳۹; سومین سنگاپوری شناخته شده ای است که اکنون در عراق و سوریه حضور دارد و پیش از این نیز &#۳۹;فکور الدین عثمان علی&#۳۹; و &#۳۹;محمد عبدالغدیر&#۳۹; دو سنگاپوری دیگر بودند که به عنوان نیروهای داعش شناسایی شدند.

&#۳۹;روهن گوناراتنا&#۳۹; رئیس مرکز بین المللی تحقیقات خشونت سیاسی و تروریسم در سنگاپور با اشاره به دومین ویدئو کلیپ انتشار یافته از شهدان، هشدار داد : به نظر می رسد نیروهای امنیتی باید با توجه به این اقدام برای مقابله احتمالی با حملات تروریستی در ایام تعطیلات و جشن های ویژه سال نو میلادی تدابیر لازم امنیتی را به کار گیرند.

برخی از کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا مانند اندونزی و مالزی اعلام کردند که صدها نفر از شهروندان این دو کشور در جذب گروه تروریستی داعش هستند و صدها نفر از این افراد نیز در عراق و سوریه اقدامات تروریستی داشته اند.

علاوه بر این دو کشور، سنگاپور، فیلیپین و میانمار نیز از دیگر کشورهای منطقه هستند که تحت تاثیر پیامدهای تروریسم قرار گرفته و مسئولان آنها در تلاش هستند تا با تهدیدات تروریستی که به طور جدی ثبات و امنیت منطقه را تهدید می کند، مقابله کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.