سردار حسین رحیمی در این دیدار اظهار کرد: ما بنابر وظیفه‌ای که داریم و برای ابلاغ عرض ارادات به هموطنان مسیحی‌مان خدمت شما و عزیزان رسیدیم و این عید بزرگ که برای همه مردمی که پیرو حق و خدا هستند، قلمداد می‌شود را به مسیحیان ایران و جهان تبریک می‌گوییم.

وی در ادامه گفت: خدا را سپاس می‌گوییم از بابت حکومت، کشور و رهبری که داریم و همچنین برای آزادی که امروز در کشور حاکم است. تمام اقشار مختلفی که در این کشور زندگی می‌کنند، به یک چشم و به عنوان شهروند ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

وی همچنین گفت: بین تمام دستگاه‌هایی که تلاش می‌کنند؛ پلیس مسئولیت خطیر و مهمی دارد و آن برقراری نظم و امنیت است، از همین رو این امنیت و آسایش را به صورت یکسان برقرار می‌کنند. در برگزاری این جشن‌های میلادی تلاش شد تا جشن‌ها در کمال آرامش برگزار شود و برای این کار همانگونه برنامه‌ریزی انجام دادیم که برای عید نوروز انجام می‌دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در ادامه عنوان کرد: این مساله را با اعیادی که در سایر کشورهای اروپایی برگزار شد، مقایسه کنید. امن‌ترین و در آرامش‌ترین ایام را هموطنان مسیحی در این عید بزرگ داشتند.

سردار رحیمی همچنین گفت: ما امروز می‌بینیم که در دنیا چه کسانی حکومت می‌کنند فردی مانند ترامپ که داعیه‌دار نظم و انضباط جهانی است، چگونه حرف می‌زند و در مقابل رفتار رهبر ایران را هم با هموطنان مسیحی، کلیمی و زرتشی می‌بینید که همانگونه به خانه هموطن مسیحی می‌رود که داخل خانه هموطن مسلمان می‌شود.

سردار رحیمی گفت: به عنوان رئیس پلیس پایتخت برای ما مایه افتخار است که اعلام کنیم هموطنان مسیحی و پیروان همه ادیان برای ما عزیزند و با تمام توان از آن‌ها دفاع می‌کنیم و این برای ما افتخار است.

وی در پایان گفت: مجددا سال جدید را به شما و تمام هموطنان عزیز از طرف همکارانم در نیروی انتظامی تبریک می‌گویم و باز هم اعلام می‌کنم که با تمام قدرت و با کمال افتخار در خدمت شما و هموطنان هستیم.

سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران نیز در این دیدار اظهار کرد: از حسن نظر صادقانه شما که لطف کردید و به اینجا آمدید، تشکر می‌کنم. وقتی ما این اعیاد را برگزار می‌کنیم به نوعی عیدی برای همه ایرانیان است.

وی اضافه کرد: به واسطه تولد مسیح ما به محبت، دوستی، یکپارچگی و عشق و علقه به وطن توجه می‌کنیم. در جمهوری اسلامی، مبانی و اصول اساسی ادیان الهی مورد توجه واقع شده‌اند و امروز بیش از گذشته مردم ایران از برکات ادیان الهی، با توجه به اعتقاداتی که به هر کدام از این ادیان دارند، بهره‌مند می‌شوند و ما به عنوان مردمی که دارای چشم‌انداز و دورنمایی هستیم، تلاش خودمان را می‌کنیم تا بتوانیم مبانی دینی را برقرار کنیم.

اسقف سرکیسیان اضافه کرد: امیدوارم برکات خدا در مسیر خدمات و زندگی شما همواره وجود داشته باشد و در مسیر خدایی گام بردارید.

وی به همکاری نیروی انتظامی در راستای برگزاری اعیاد مسیحیان گفت: می‌دانیم در همه این اعیاد، نیروی انتظامی و دست اندرکاران برای حفظ امنیت نهادهای ما تلاش می‌کنند و هر چه ما برای تقدیر از شما سخن بگوییم کم است، بنابراین به سادگی می‌گوییم خسته نباشید و آرزوی سلامتی برای شما داریم.

به گزارش ایسنا، کارن خانلری نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این دیدار با اشاره به تامین امنیت برگزاری مراسم مسیحیان اظهار کرد: امنیت در کشور ما با گونه‌ای از دوستی و محبت در آمیخته شده و تبدیل به پدیده‌ای شده است که نمونه آن را فقط در ایران سراغ داریم.

وی اضافه کرد: با توجه به حوادث اخیری که در کشور روی داد که  نارضایتی‌های اقتصادی به وجود آمد و فتنه‌های سیاسی بر آن سوار شد اگر بخواهیم صرفا از نظر امنیتی صحبت کنیم باید خیلی از مجوزهای جشن و کریسمس ما لغو می‌شد ولی فاکتور دوستی و درک عمیق و متقابل نه تنها باعث شد که این محدودیت ایجاد نشود بلکه آرامش و آسایشی که لازمه برگزاری این اعیاد است تمام و کمال اجرا شد و دوستان نیروی انتظامی به صورت مضاعف در راستای تامین امنیت این جشن‌ها عمل کردند و این کار جای قدردانی مضاعف دارد.

وی افزود: از همین رو می‌بینیم سردار رحیمی با تمام گرفتاری‌هایی که دارند برای تبریک سال نو در اینجا حضور پیدا کرده و این نشانه‌ای از امنیت توام با محبت و درک متقابل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.