عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در تذکر خارج از دستور جلسه امروز مجلس با انتقاد از وضعیت کنونی زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: خدمت به زلزله‌زده‌ها در حال تلخ شدن با تبعیض است. ۳۰ تا ۴۰ درصد از مردم دو ماه است که زیر چادر هستند. تصویب کرده بودیم که دولت متکلف شود ۱۰۰ هزار کانکس بسازد اما هم اکنون به یکی می گویند تو مستاجری، تو قدت کوتاه است یا تو قدت بلند است.

وی با تاکید بر اینکه به زلزله‌ زدگان باید کانکس داده شود گفت: یک کانکسی بدهید که زن و بچه بتوانند در آن زندگی کنند. چند شب گذشته ۳۵ چادر را باد برده است. زن و بچه مردم زیر این چادرها هستند. خواهران مجلس دو ماه است که خواهران ما مجبورند با مقنعه وچادر زیر این چادرها بخوابند ما ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای ۱۰ یا ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه می کنیم و به مردم سختی می دهیم. اگر توانستید یک هفته وسط یک بلوار که از دوطرف آن کامیون و تریلی تردد می کنند صبح تا شب و شب تا صبح با ۵ کودک زندگی کنید آن زمان می توانید قبول کنید که مردم هم یک سال بتوانند چنین وضعیتی داشته باشند.

مصری ادامه داد: به خاطر خدا هم که شده به مردم کانکس بدهید. یک هفته نوبت ماندن برای استحمام، آن زمان متوجه می شوید که یک مادر برای کودکش چه می کشد. برای خدا هم شده نگذارید مردم برای این مدت سختی بکشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.