«محمدرضا رحیمی» با اشاره به اهمیت حضور آتش‌نشان‌ها برای نجات جان انسان‌ها در هنگام وقوع حوادث، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی که با هدف اصلی نجات جان و اموال انسان ها تشکیل شده است باید در بحرانی‌ترین شرایط به کمک افراد حادثه دیده بشتابد .

وی با بیان این که وقوع طوفان در یزد منجر به شکستگی ۴۸ اصله درخت در سطح شهر شده است، افزود: عملیات جمع آوری درختان با همکاری تعدادی از کارکنان شهرداری و سازمان آتش نشانی انجام شد.

معاون عملیات آتش نشانی یزد با اشاره به این‌ که ایمن سازی دو پل عابر پیاده از دیگر ماموریت‌های سازمان آتش نشانی یزد در روز گذشته بود، گفت: وقوع طوفان منجر به جدا شدن قسمت هایی از این پل‌های عابر پیاده در شهر شد که با کمک کارکنان سازمان آتش نشانی جداسازی این قسمت‌ها انجام شد.

مصدومیت ۱۰ نفر بر اثر وقوع طوفان دیروز

دکتر«احمد دهقان» رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طبق آخرین اطلاعات بدست آمده ۱۰ نفر از شهروندان یزدی بر اثر وقوع طوفان دیروز در این استان مصدوم شدند.

وی با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بروز هوای ناپایدار در سطح استان، اظهار کرد: به دنبال پیش بینی این سازمان، وضعیت خاص از ۲۴ ساعت قبل به کلیه پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در سراسر استان اعلام و چگونگی حضور مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی در EOC دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت .

وی با بیان این‌که در دو روز گذشته شاهد وقوع طوفان و باد شدید در استان بودیم، افزود: در اثر وقوع این طوفان در مناطق مختلف استان حوادثی از طریق EOC دانشگاه شامل تصادف زنجیره‌ای و تخریب دیوار در بافق با ۱۰ نفر مصدوم گزارش شد که خوشبختانه هیچ گونه از این حوادث مصدوم جدی نداشته است .

  رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد،‌گفت: اورژانس ۱۱۵ با اعزام دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه به ارائه خدمات پیش بیمارستانی پرداخت و مصدومان از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند .

این مقام مسئول در پایان، با اشاره به پایداری آب و هوای خاص در استان، تأکید کرد: مردم به خصوص سالمندان و اطفال از توقف در فضای باز و تردد در کنار ساختمان‌های نیمه ساخته، فرسوده و درختان کهن سال خودداری‌ کنند زیرا این مسئله باعث احتمال افزایش حوادث می‌شود

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.