فدراسیون فوتبال اسپانیا روز چهارشنبه در اقدامی غیر قابل پیش بینی لوپتگی را از سرمربیگری تیم ملی فوتبال این کشور برکنار کرده و «فرناندو هیه رو» را جانشین وی کردند.

این در حالی است که رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ از فردا پنجشنبه در روسیه آغاز می شود و تیم اسپانیا در گروه ب و گروه مرگ با تیم های ملی پرتغال، مغرب و ایران در یک گروه قرار دارد.

روزنامه ورزشی «مارکا» در گزارشی نوشت: اعلام تعجب آور خبر رئال مادرید در جذب لوپتگی به عنوان سرمربی تیم، همه چیز را بر هم ریخت و باعث شد که وی تنها در ۴۸ ساعت باقیمانده به دیدار با پرتغال، برکنار شود.

مارکا افزود: رفتار رئال مادرید برای «لوییس روبیالس» رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا خوشایند نبود، زیرا دقیقا پنج دقیقه قبل از اینکه رئال مادرید این خبر را اعلام کند، وی از این خبر مطلع شد و به همین دلیل تصمیم گرفت که لوپتگی را برکنار کند .

این روزنامه ورزشی خاطرنشان ساخت، روبیالس به رغم مخالفت کاپیتان های تیم ملی ، دست به این اقدام زده زیرا اقدام لوپتگی و رئال مادرید را یک خیانت قلمداد می‌ کند.

مارکا به رغم اینکه با اقدام لوپتگی مخالفت کرد، اما با اقدام روبیالس نیز مخالف و معتقد است که این امر بر روی تیم ملی‌ اثر خواهد گذاشت .

روزنامه ورزشی «اسپورت» نیز به نوبه خود در گزارشی با تیتر&#۳۹;روبیالس سایه رئال مادرید را با تیر می‌ زند&#۳۹;، خاطرنشان ساخت که رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا هرچند که مستقیما نام رئال مادرید را نبرده، اما از سخنان وی معلوم است که هدفش چه کسانی‌ هستند .

به گفته اسپورت، لوپتگی و رئال مادرید، دل روبیالس را شکستند و هرچند که برای وی قهرمانی مهم است، اما فراتر از آن وی چگونگی‌ انجام کارها را در اولویت قرار می‌ دهد.

اسپورت در گزارش خود اشاره دارد که فقط «سرخیو راموس» مدافع تیم ملی‌ و رئال مادرید به عنوان نخستین کاپیتان از لوپتگی دفاع نموده و سایر بازیکنان، وی را در این راه تنها گذاشته و از اقدام لوپتگی انتقاد کردند .

این نشریه، رئال مادرید را منشا بی‌ ثبات کردن تیم ملی‌ قلمداد نموده و اشاره دارد که مادرید با تیم ملی‌ بازی کرده است .

اسپورت همچنین معتقد است که روبیالس با برکناری لوپتگی، یک درس به «فلورنتینو پرز» رئیس باشگاه رئال مادرید داده است .

روزنامه آ.س نیز با تیتر &#۳۹;زلزله در فوتبال اسپانیا&#۳۹; نوشت: در حالی‌ که دو روز به دیدار نخستین اسپانیا در جام جهانی‌ مانده، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت لوپتگی را پس از اعلام این خبر که برای سه سال آینده سرمربی گری رئال مادرید را بر عهده خواهد داشت، برکنار کند.

آ.س همچنین خبر داد که فرناندو هیه رو که تاکنون مدیر ورزشی تیم ملی‌ بوده، جانشین لوپتگی حداقل تا پایان جام جهانی‌ خواهد بود.

روزنامه ورزشی «موندو دپورتیوو» نیز با تیتر &#۳۹;برکناری لوپتگی دو روز مانده به دیدار اسپانیا&#۳۹; به اقدام رئال مادرید و لوپتگی به عنوان دلیل روبیالس در برکناری سرمربی اشاره داشت.

موندو دپورتویو اشاره نمود: یک نفر باید تاوان خروج زیدان از رئال مادرید را پرداخت می‌ کرد و امتناع مربیان متعدد در رهبری تیم مادرید ، منجر به یک فاجعه شد.

به گفته این روزنامه، ورود بی‌ تناسب رئال مادرید به فدراسیون برای بردن لوپتگی به تیمش در آستانه آغاز جام جهانی ، بار دیگر آشکار می‌ سازد که فدراسیون فوتبال و تیم ملی‌ به عنوان خدمتکار طبقات بالای رئال مادرید قلمداد می‌ شوند و اینکه رئال مادرید در تیم ملی‌ دستور می‌ دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.