جواد قلاجوری اظهار داشت: ایران و مراکش دو کشوری هستند که در مجموع دو دیدار در رده تیم ملی امید زیر۲۲ سال که در تورنمنت چهار جانبه قطر داشته‌اند در تاریخ ۲۰ آبان ۹۴، نتیجه آن یک بر صفر به سود ایران خاتمه یافته است.

بازیکن سابق تیم راه آهن تهران بیان داشت: در دیگر پیکار این دو تیم ملی که در رده بزرگسالان بوده در جام ال‌جی انجام شده و نتیجه آن بازی یک بر یک و با تساوی پایان یافت.

قلاجوری گفت: با دو بازی که در رده امید و تیم بزرگسال صورت گرفته است، می‌توان گفت که فوتبال ایران در برابر قهرمان آفریقا یعنی مراکش تاکنون یعنی قبل از بازی جام جهانی روسیه با قدرت بیشتری ظاهر شده و در میادینی که حضور داشته از نظر تکنیک و تاکتیک فراتر از تیم فوتبال مراکش بوده و به همین علت جزو اولین تیم‌هایی بود که بدون هیچ حرف و حدیث به جام جهانی روسیه راه یافت.

وی ادامه داد: به نظر من به تیم ملی ایران و بازیکنان حاضر در روسیه باید امید بیشتری داشت و بیرانوند سنگربان مطمئن دراین بازی‌های سخت می‌تواند باشد هر چند که امیر عابدزاده و محمد رشید مظاهری هم بسیار توانایی خوبی دارند.

بازیکن سابق تیم راه آهن تهران اظهار کرد: مدافعان تیم ملی ایران شامل مجید حسینی، میلاد محمدی، محمد خانزاده، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، رامین رضاییان و روزبه چشمی هستند که در این میان کمبود سیدجلال حسینی و وریاغفوری کاملا محسوس است اما کی‌روش در چیدمان خط دفاع خود تبحر خاصی دارد و به‌جای این دو بازیکن می‌توان از خانزاده و دیگر مدافعان موجود استفاده کرد و مطمئنا دفاع تیم خود را طوری می‌چیند که مستحکم باشد وغیرقابل نفوذ و در مرحله اول گل دریافت نکند.

قلاجوری اظهار داشت: در خط میانی از۶ بازیکن میانی حاضر در روسیه چهار نفر به‌ نام‌های مسعود شجاعی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌الهی و کریم انصاری از لژیونرهای موفق ایران در باشگاه‌های خود هستند و مهدی ترابی و امید ابراهیمی نیز در حفظ توپ در میانه زمین خوب عملکرد خوبی دارند و حتی می توان در صورت نیاز به‌جای وریا غفوری از رامین رضاییان و یا احسان حاج صفی بهره برد.

سرپرست کنونی تیم فوتسال رسانه و ورزش کرمان در ارتباط با مهاجمان دعوت شده نیز گفت: علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه، مهدی طارمی، رضا قوچان‌نژاد، سامان قدوس، سردار آزمون و وحید امیری هر کدام از ابن مهاجمان توانایی فراوانی در گلزنی دارند و می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند تا جایی که می‌توان علیرضا جهانبخش را نام برد که آقای گل لیگ خود شده است.

وی عنوان کرد: تیم ایران در مجموع از لحاظ سرعت و تکنیک یک سروگردن بالاتر از بازیکنان تیم فوتبال مراکش است و شاید از لحاظ قدرت بدنی قدری نسبت به آنها ضعیف‌تر باشیم.

قلاجوری بیان کرد: در مجموع به‌نظر می‌رسد که تیم ملی فوتبال ایران با خط دفاعی مستحکم و میانی قدرتی و تکنیکی و مهاجمان سرعتی و کاربلد خود اول سعی در بسته نگهداشتن دروازه خود دارد و سپس درصدد حمله و سانتر از جناحین با استفاده از مهاجمان سرزن و سرعتی خود در امر گلزنی بهره لازم را خواهد برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.