ریبوار طه، رئیس فهرست اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک در پاسخ به سوال خبرگزاری اسپوتنیک پیرامون عزم احزاب اصلی کرد برای پیوستن به ائتلاف‌ها در بغداد گفت: ما تا به این لحظه به هیچ ائتلافی ملحق نشده‌ایم، اما ما از ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر با الفتح به رهبری هادی عامری استقبال کردیم.

وی افزود: مسلما به یک ائتلافی در بغداد برای تشکیل دولت ملحق خواهیم شد، اما در وهله نخست ما به عنوان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات به عنوان یک هیات در بغداد برای انجام نشست‌ها با فراکسیون‌های سیاسی حضور خواهیم داشت. هر ائتلافی که خواسته‌های کردها به ویژه مسائل مربوط به رخدادهای اخیر در مناطق مورد مناقشه و وضعیت امنیتی، نظامی و سیاسی و إعمال اراده کردها در این مناطق را مورد توجه قرار دهد؛ ما به آن ائتلاف ملحق خواهیم شد.

وی تاکید کرد: پیوستن اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان به ائتلاف‌ها در بغداد بر اساس اجرای خواسته‌های کردها و همچنین قالب و چارچوب دولت بر مبنای اصول قانون اساسی و شراکت و تفاهم واقعی میان فراکسیون‌های سیاسی خواهد بود.

این مقام کرد افزود: ما به ائتلافی ملحق خواهیم شد که تمایل به شراکت واقعی داشته باشد و بخواهد خواسته‌های کردها را در عراق و در دولت آتی اجرایی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.