واشنگتن پُست گزارش داد، مسئولان بیمارستان «خوان براوو» در شهر مادرید تائید کردند؛ «یوسا» نویسنده ۸۲ ساله به سبب کبودی و همچنین جراحت جزئی در ناحیه سر در اثر زمین خوردن در خانه‌اش، در این مرکز درمانی پذیرش شده و به سبب شدت درد تا مدتی در بیمارستان بستری خواهد بود.

بنابر اعلام بیمارستان؛ آزمایش‌های متعددی بر روی «یوسا» انجام شده اما هنوز اطلاعات بیشتری درباره وضعیت کلی سلامت او منتشر نشده است.

«ماریو بارگاس یوسا» متولد ۱۹۳۶، از مطرح‌ترین چهره‌های ادبیات آمریکای لاتین به‌شمار می‌رود. او در پنج دهه گذشته،آثاری را مانند «سور بز»، «خانه سبز»، «گفت‌وگو در کاتدرال» و «شهر سگ‌ها» خلق کرده است.

این نویسنده در عرصه‌ سیاست و مقاله‌نویسی هم دست توانایی دارد و آثارش در روزنامه‌های معتبر اسپانیولی‌زبان به چاپ می‌رسد. شهرت «یوسا» با نخستین رمانش - «زندگی سگی» - آغاز شد.

این رمان‌نویس پرویی در حالی در هفتم اکتبر سال ۲۰۱۰، برنده جایزه‌ نوبل ادبیات شد که حدود ۲۰ سال نام او جزو کاندیداهای این جایزه بود.

«یوسا» در سال ۱۹۹۴ به عنوان عضو آکادمی اسپانیا برگزیده شد و در سال‌های گذشته در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا، آمریکای جنوبی و اروپا تدریس کرده است.

این نویسنده توانست در سال ۱۹۹۵ جایزه «سروانتس»، مهم‌ترین جایزه ادبی نویسندگان اسپانیولی‌زبان را از آن خود کند و همچنین در سال ۱۹۹۶برنده جایزه صلح آلمان شد.

با مرگ «گابریل گارسیا مارکز» ـ نویسنده کلمبیایی رمان‌های «عشق سال‌های وبا» و «صد سال تنهایی» ـ در سال ۲۰۱۴، «یوسا» هم‌اکنون تنها نماینده نسل طلایی ادبیات آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.