محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال در جدیدترین بیانیه اش به حرف های سرمربی تیم ملی امید ایران پاسخ داده است. جالب اینکه سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا ممکن است زلاتکو دالیچ سرمربی فعلی تیم ملی کرواسی روزی بعد از جام جهانی به فوتبال ایران بیاید و موثر باشد، خیلی کلی پاسخ داده است: «بله، دالیچ کاملاً به فوتبال آسیا آشنایی دارد و در تیم العین امارات و الهلال عربستان حضور داشته است. یعنی تجربه‌ای کسب کرده و اکنون چیزی که برای او در جام جهانی اتفاق می‌افتد، نه فقط محصول بازیکنان خوب کرواسی، بلکه حاصل بالانس خوب بازیکنان در زمین است. یعنی دالیچ می‌داند چطور بازیکنان را در داخل زمین قرار دهد و دلیلی ندارد نتیجه نگیرد،‌ اما باید تیم خوبی را جفت و جور کند.» 

همین گفته ساده سبب شده تا امروز محمدرضا ساکت در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال هر نوع مذاکره با دالیچ را دوباره تکذیب کند.

به نظر می رسد فدراسیونی ها به اسم دالیچ حساس شده اند. نام دالیچ بعد از آن به اسم های ممنوعه در فوتبال ایران بدل شد که برانکو ایوانکویچ از او به عنوان سرمربی مورد علاقه ایرانی ها برای پایان جام جهانی اسم برد. چیزی که خشم کی‌روش را به همراه داشت. فدراسیون تاج هم که تمام تلاش‌شان به بستن قرارداد جدید با کی‌روش است، هر بار این اسم می آید سریع واکنش نشان می دهند.

این بار با این اظهار نظر معمولی کرانچار، ساکت ناچار به ادای توضیحات شده است. این روند هم احتمالا در روزهای آینده بیشتر خواهد شد. چون کی‌روش و فدراسیون هنوز به توافق نهایی نرسیده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.