دکتر سیدحسن هاشمی در سفر به جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: بعد از ملاقات سران دو کشور، اراده جدی برای ارتقای همکاری های مشترک در حوزه سلامت وجود دارد و در این سفر با وزرای مختلف جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو خواهیم کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تعدادی از شرکت های بخش خصوصی ایران نیز در این سفر حضور دارند که زمینه گسترش همکاری های مشترک را بهتر از گذشته تعریف و تقویت خواهند کرد.

هاشمی با بیان اینکه روابط سیاسی و اقتصادی مشترکی از دوران گذشته بین ایران و آذربایجان وجود داشته است، افزود: خوشبختانه روابط دو کشور در حوزه های مختلف رو به گسترش است و امیدوارم که این سفر نیز در جهت ارتقای روابط دو جانبه و همکاری های مشترک در حوزه سلامت دو کشور، موثر باشد.

وزیر بهداشت در زمینه گسترش توریسم سلامت یادآور شد: مذاکرات اولیه برای انعقاد تفاهم نامه کلی همکاری های مشترک بین ایران و آذربایجان انجام شده و در این سفر بر روی راهکارهای عملی پیشنهادی دانشگاه های علوم پزشکی شمال غرب کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با کشور آذربایجان کار خواهیم کرد تا به نتایج مفید و موثری در حوزه توسعه توریسم سلامت برسیم.

هاشمی از آمادگی ایران برای ارائه خدمات درمانی و تشخیصی توسط متخصصان ایرانی در آذربایجان خبر داد و گفت: برای این کار، لازم است که هماهنگی هایی بین وزراتخانه های جمهوری آذربایجان انجام شود تا این همکاری ها محقق شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.