«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل که برای تحویل پیام معظم‌له به رئیس‌جمهور روسیه به مسکو رفته، از برگزاری دور بعدی گفت‌وگوهای صلح سوریه در تهران خبر داد.

آنطور که شبکه خبری راشاتودی گزارش داده، ولایتی پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» و ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب به وی، از برگزاری دور بعدی گفت‌وگوهای صلح سوریه با حضور نمایندگان دولت‌های ایران، روسیه و ترکیه در تهران خبر داده و گفته که رئیس‌جمهور روسیه در این نشست شرکت خواهد کرد.

ولایتی در این خصوص گفته: «پوتین گفت که به زودی به تهران می‌رود تا در نشست سوریه شرکت کند.»

نشست‌های سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه با هدف بررسی راه‌های ایجاد صلح در سوریه، معمولاً در شهرسوچی برگزار می‌شود ولی آنطور که مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب خبر داده، دور بعدی این مذاکرات در تهران برگزار خواهد شد.

ولادیمیر پوتین یک بار در سال ۱۳۸۶ و بار دوم در سال ۱۳۹۴ به تهران آمده است؛ سفر اول برای شرکت در نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر و سفر دوم برای شرکت در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز صورت گرفت.

ایران، ترکیه و روسیه در مذاکرات ماه مِی ۲۰۱۷ آستانه به عنوان ضامنان اجرای مقررات آتش‌بس در مناطق کاهش تنش در ادلب، بخش‌هایی از حلب، لاذقیه و حمص معرفی شدند؛ ایجاد این مناطق کاهش تنش گامی است به سمت ایجاد آتش‌بس سراسری در سوریه و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود.

در وضعیت فعلی هم سه کشور ضامن، به ارسال امن محموله‌های بشردوستانه برای مردم گرفتار آمده در میانه جنگ ارتش سوریه و تروریست‌ها کمک می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.