حمله ها به خورخه سامپائولی شدت گرفت. او را ناتوان و ناکارآمد خطاب کردند و گفتند مردی که سقف توانش راندن یک قایق چوبی بود نباید ناخدای تایتانیک می شد. اما زمزمه هایی از مداخله کُشنده لیونل مسی مطرح شد. اینکه او سامپائولی را برای تغییر ارنج تحت فشار قرار می دهد.

سایت ورزش سه به نقل از نشریه معتبر کلارین در آرژانتین دو مورد از مداخله های مسی را فاش کرده است:

1- در جریان تمرین آرژانتین در کمپ منچسترسیتی، سباستین بکاسسه، دستیار سامپائولی نکته ای را به مسی گوشزد می کند. او در حالی که با دست به شانه مسی زده بود، به وی می گوید که بهتر بود پاس را به منطقه دیگری ارسال می کردی.

مسی که از این تذکر و نیز برخورد فیزیکی مختصر بکاسسه با خودش خشمگین شده بود، رو به سامپائولی می گوید:« این آخرین بار است که چنین اتفاقی می افتد.»

2- مسی از سامپائولی می خواهد که فازیو و لوسلسو را از ترکیب اصلی خارج کند چرا که به اعتقاد او، فازیو در نفوذها بی دقت بود و لوسلسو نیز با سبک بازی او همخوانی نداشت. در نتیجه لو سلسو که در تمام بازی های دوستانه فیکس بود، حتی یک دقیقه هم در جام جهانی بازی نکرد و فازیو نیز تنها در نیمه دوم بازی با فرانسه وارد زمین شد.

دیکتاتوری مسی آرژانتین را نابود کرد؟

 این نخستین بار نیست که این اتهام را به مسی وارد می کنند. بازیکنی که به خجالتی بودن و فروتنی شهره است و حتی وقتی مدافعان او را سلاخی می کنند کمتر اعتراض می کنند آیا سالهاست با یک نقاب زندگی می کند و زیر این چهره آرام و معصومانه یک دیکتاتور نفس می کشد؟

زلاتان ابراهیمویچ که دوران کوتاه و ناخوشایندی با بارسلونا داشت، مسی را عامل قربانی شدن خودش در این باشگاه می داند. او که معمولاً اهل گله و شکایت نیست و به قول خودش منتظر نمی ماند تا داور حقش را بگیرد و خودش به شیوه «زلاتان» در زمین انتقامش را می گیرد در کتاب خاطراتش می نویسد: «پیوستن من به بارسا رویا بود. رویا محقق شد و همه چیز خوب پیش می رفت تا وقتی که مسی لب به اعتراض گشود. او می خواست مهاجم اول باشد. برای همین سیستم بازی را از 3-3-4 به 1-5-4 تغییر دادند و من قربانی شدم»!

دیوید ویا مهاجم خارق العاده بارسا، کارلوس ته وز، ماریو ایکاردی و ... را هم قربانیان مسی به شمار می آورند. ایکاردی که در اینترمیلان یک ستاره تمام عیار بود چندسالی است فرصت حضور در تیم ملی را پیدا نمی کند. برخی رسانه ها نوشتند دوستی صمیمانه مسی با ماکسی لوپس آرژانتینی که از زمان همبازی شدن این دو در بارسلونا شکل گرفت، ایکاردی را از تیم ملی کشورش دور کرده است. به این دلیل که همسر ماکسی لوپس پس از خیانت به او با ایکاردی ازدواج کرد و ماکسی معتقد است ایکاردی بنیان زندگی او را خراب کرده است.

 در این شرایط مسی به عنوان حامی دوست صمیمی‌ ماکسی با اعمال نظر در لیست‌های سه مربی اخیر از دعوت ستاره اینتر به تیم ملی آرژانتین جلوگیری کرده است! بیشتر به توطئه های سریال های ترکیه ای شبیه است اما هواداران ایکاردی همین موضوع را بارها مطرح کرده اند.

اینکه پپ گواردیولا، الخاندرو سابه یا و خورخه سامپائولی با حذف و عدم دعوت از این بازیکنان به نوعی با مسی باج داده اند، اتهاماتی که ثابت کردن آنها دشوار است و شاید بعدها در کتاب خاطرات بازیکنان و مربیان گوشه هایی از آن فاش شود. تصور اینکه مسی یک دیکتاتور خجالتی باشد آسان نیست. او هنوز و حتی پس از ناکامی در جام جهانی و اتهامات سنگینی مثل این هم دوست داشتنی است و برای غافلگیر کردن عاشقان دنیای فوتبال در ساق هایش معجزه هایی پنهان دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.