محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه سال و روز مشکلات کشور را تغییر نمی‌دهد، گفت: این تغییر رویکردهای ما است که باعث مشکلات حل می شود.

 

فاضل میبدی گفت: در حالی از تغییر رویکرد سخن می‌گوییم که رویکردهای ما رو به روز خشن‌تر می‌شود. یعنی هم حمله‌های به یکدیگر بیشتر می شود هم ادبیات ما در نماز جمعه‌ها و در خطبه‌ها روز به روز خشن‌تر شده است. خطیبی که می‌آید در نماز جمعه به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی نصف مردم ایران غرق در گناه هستند و باید با آن‌ها برخورد شود. این‌ها مسائلی است که باید تغییر کند.

 

 این فعال سیاسی تأکید کرد: تفکر ما باید تغییر کند. اینکه بخواهیم مداوم به کشورهای خارجی فحاشی کنیم و بگوییم تمام تقصیرات بر گردن خارج از کشور و شبکه‌های اجتماعی است مسئله‌ای را حل نمی‌کند. باید توجه کرد که ریشه اصلی مسائل در این است که ما به وعده‌های خود عمل نمی‌کنیم، ادبیات خشن داریم و گفت‌وگوی ملی را جدی نمی‌گیریم.

 

 فاضل میبدی ادامه داد: تا زمانی که رویکرد مسئولان ما بر اساس بنیاد اخلاقی و رقابت سیاسی در کشور بر مبنای عقلانیت جمعی نباشد ما مشکل داریم. امروز نگاه کنید بازار تهمت و توهین و به حریم خصوصی مردم سرک کشیدن گرم است. تا این‌ها هست سال‌ها هم بگذرد مشکلات حل نمی‌شود. هر جه از عمر انقلاب گذشته است آمار این بداخلاقی‌ها بیشتر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.