سید جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور همراهی با داوطلبان و دانشجویان مناطق سیل‌زده کشور در پی به تعویق انداختن زمان برگزاری کنکور ارشد سال ۹۸  تا بعد از  ۱۵ خرداد هستند، گفت: اعضای کمیسیون به دلیل پیگیری وضعیت دانش‌آموزان و دانشجویان مناطق سیل‌زده و نیز جوانانی که برای کمک به مردم گرفتار در سیل در این مناطق حضور یافتند، بر این نظر هستند که در حال حاضر شرایط برای برگزاری کنکور فراهم نیست.

وی افزود: با  توجه به اینکه بسیاری از استان‌های کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم و به ویژه جوانان درگیر موضوع سیل در کشور هستند، بهتر است زمان برگزاری کنکور ارشد به تعویق بیفتد.

ابطحی با اشاره به وعده مسئولان وزارت علوم مبنی بر در نظر گرفتن سهمیه برای داوطلبان کنکور که در مناطق سیل زده هستند، اضافه کرد: اگر  چه وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش قول بررسی و پیگیری داده‌اند، ولی نمایندگان نمی‌تواند بیشتر از این منتظر بمانند، چرا که طولانی شدن و انتظار بیشتر، دل‌نگرانی و بلاتکلیفی دانشجویان و جوانان امدادرسان را به دنبال دارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تاکید کرد: اعضای  کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون تخصصی در این زمینه بر این نکته تاکید داشتند که باید کنکور ارشد به تعویق بیفتد.

وی با بیان اینکه وزارت علوم بر این نظر است که همانند زلزله‌زدگان برای سیل‌زدگان نیز سهمیه‌ای در نظر گرفته شود، افزود: اعضای کمیسیون معتقد هستند اگرچه اختصاص سهمیه لازم است اما باید زمان کنکور به ویژه کارشناسی ارشد که زمان برگزاری آن نزدیکتر است به تعویق بیفتد. زیرا فارغ از بحث دانشجویانی که در مناطق سیل‌زده حضور داشتند، در بسیاری از دانشگاه‌ها گروه‌های جهادی تشکیل شده و برای امدادرسانی و کمک به مناطق سیل‌زده رفته‌اند که آنها نیز شامل این مساله خواهند شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اظهار داشت: بنده به دلیل شرایط حاد داوطلبان کنکور در مناطق سیل زده درباره ضرورت به تعویق افتادن کنکور سراسری و کارشناسی ارشد تذکر کتبی داده‌ام که امیدوارم هر چه سریعتر به آن رسیدگی شود.

به گزارش تسنیم، روز (سه‌شنبه ۲۰ فروردین) طرح ۲ فوریتی از سوی نمایندگان برای تعویق کنکور با ۱۲۵ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که بر اساس آن نمایندگان خواستار به تعویق افتدان کنکور به بعد از ۱۵ خرداد هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.