دکتر حسین میرزایی با اعلام این خبر اظهار کرد: آثار مورد پذیرش جشنواره همچون ادوار گذشته در چهار محور شامل «کتاب پژوهشی»، «گزارش اختتام یافته پژوهش»، «رساله دکتری» و «پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد» است؛ آثاری که از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان اسفند ۱۳۹۷ پایان یافته‌اند، می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

 

وی افزود: آثار علمی در این جشنواره در پانزده گروه علمی"اخلاق، ادیان و عرفان"، "تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی"، "حقوق"، "زبان، ادبیات و زبان‌شناسی"، "علوم اجتماعی و علوم ارتباطات"، "علوم اقتصادی، مدیریت و علوم مالی"، "علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی"، "علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای"، "علوم قرآنی، تفسیر و حدیث"، "فقه و اصول"، "فلسفه، منطق و کلام"، "فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری"، "مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) "، "مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی" و "مطالعات میان رشته‌ای" دریافت می‌شوند.

 

به گفته رئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، بخش بین‌الملل جشنواره نیز آثار مربوط به حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را دریافت می‌کند و همچون ادوار گذشته در بخش ویژه نیز جایزه شخصیت‌های پیشرو علوم انسانی و اسلامی، پیشکسوت علوم انسانی و اسلامی، مترجم برتر، انجمن علمی برتر، نشریه علمی و پژوهشی برتر و نظریه‌پرداز برتر اعطا خواهد شد.

 

دکتر میرزایی همچنین با بیان اینکه ثبت آثار در سامانه جشنواره در دو قالب حقیقی و حقوقی است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه مؤلفین و پژوهشگران خود می‌توانند نسبت به ثبت آثار در سامانه اقدام کنند، ناشران، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، انجمن‌های علمی و گروه‌های علمی آموزشی و پژوهشی نیز چنانچه اثری را واجد شایستگی لازم می‌دانند، به معرفی و ثبت آثار پیشنهادی مبادرت ورزند و زمینه شناسایی آثار فاخر را فراهم کنند.

 

تمامی پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اسلامی می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس http://farabiaward.ir/ از اول خردادماه آثار علمی خود را ثبت کنند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، جشنواره بین‌المللی فارابی هر ساله توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون ملی یونسکو، دفتر منطقه‌ای آیسسکو، بنیاد ملی نخبگان و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.