جدال‌های ایران و بحرین همواره آبستن حوادث بسیار زیادی بوده و خاطرات بد و خوب زیادی را برای فوتبال‌دوستان ایرانی به وجود آورده است. یکی از کسانی که در متن بیشتر این سیاه_روشن‌ها بوده، رحمان رضایی است. ستاره اسبق فوتبال ایران که حالا یکی از مربیان جوان فوتبال کشورمان به حساب می‌آید.

رضایی در ابتدا راجع به برد ملی پوشان مقابل کامبوج اظهار داشت: مسابقه با کامبوج یک دیدار رسمی بود اما با توجه به کیفیت حریف، می‌توان از آن به عنوان یک «تمرین خوب» یاد کرد. توانستیم در این تمرین از موقعیت‌ها نهایت استفاده را ببریم. این نتیجه برای روحیه بازیکنان لازم بود.

وی در ادامه افزود: با این حال نباید غافل شویم. به نظرم تیم ملی ما نیاز به کار و ممارست بیشتر دارد. به ویژه در ساختار دفاعی نیاز به بهتر شدن داریم. زمانی که تیم ما در فاز هجومی است و یک سوم خط دفاعی حریف قرار دارد، مدافعین ما باید به گونه‌ای رفتار کنند که اجازه ضد حمله به حریف داده نشود. می‌بایست فضاها را به خوبی در این شرایط ببندیم. ما بردیم و بابت این پیروزی خوشحال هستیم اما این مسائلی که گفتم در مسابقات بزرگ نمود پیدا خواهد کرد. از الان باید خودمان را آماده روزهای سخت‌تر کنیم و آسیب‌پذیر نباشیم.

مدافع اسبق تیم ملی ایران درباره بازی سه‌شنبه شب مقابل بحرین خاطرنشان کرد: بحرین تیم بدی نیست اما آنچنان قدرتمند هم نیست که برای ما مشکل جدی درست کند. ما بازیکنان و مجموعه خوبی در اختیار داریم. نیاز هست که بیشتر کار کنیم و میزان هماهنگی را بالاتر ببریم. حریفان اصلی ما تیم‌های دیگری هستند که در مرحله بعد با آنها روبرو خواهیم شد. مارک ویلموتس این مساله را بهتر از هر کسی می‌داند و در کنفرانس مطبوعاتی هم به این نکته اشاره داشت. می‌توانستیم مقابل کامبوج از جوانان بیشتری استفاده کنیم چرا که ظرفیت آن وجود دارد. باید از الان برای بازیکنان بزرگ‌مان جایگزین آماده کنیم تا اگر خدای ناکرده مصدوم یا محروم شدند ضربه نخوریم.

رضایی درباره بازی معروف مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل بحرین که تیم ملی با نتیجه سه بر یک شکست خورد و از صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ بازماند و اینکه چه اتفاقاتی پیش از این دیدار برای ملی‌پوشان حادث شد، گفت: این دست مسابقات در دفتر خاطرات ما بایگانی می‌شود. نتیجه این مسابقه را واگذار کردیم و به جام جهانی نرسیدیم. به هر دلیلی به خواسته خومان نرسیدیم. هرکسی از دید خود به تشریح این مسابقه و اتفاقات قبل و بعد از آن پرداخت. اما از نظر من مهم نیست که چه ماجراهایی پیش آمد. باید از آن درس بگیریم تا دیگر تکرار نشود. دوست ندارم اتفاقات آن مسابقه را یادآوری کنم و حاشیه‌ها را بازگو کنم. باید نگاه‌مان رو به جلو باشد و در بازی سه‌شنبه با قدرت در میدان ظاهر شویم و سطحی به آن نگاه نکنیم.

مدافع اسبق تیم ملی ایران، باشگاه پرسپولیس و تیم‌های پروجا، لیوورنو  ایتالیا و ... در پایان بیان داشت: جوان‌های خوبی در تیم داریم. بحرینی که ما مقابلش بازی کردیم به مراتب قوی‌تر از این بحرین است. همان تیم که به مصاف ما رفت در جام ملت‌های ۲۰۰۴ تا نیمه نهایی صعود کرد و به مقام چهارم رسید. مطمئنم که تیم ملی در منامه موفق خواهد شد. بازهم می‌گویم که علاقه‌ای به بازگو کردن اتفاقات آن بازی معروف ندارم. ممکن است تمرکز بچه‌های تیم به هم بریزد. اتفاقاتی افتاد و حالا دیگر تمام شده است. آن روز، روز ما نبود و دورتر از حد انتظار ظاهر شدیم. ولی الان از آن بازی حدود ۱۸ سال گذشته است و نمی‌خواهم روی آن مانور بدهم.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.