از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۱۴ طرح با حجم سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت مورد تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفته که ۹۴ طرح آن اجرا، راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده و ۱۲۰ طرح در مراحل اجرایی است.

با توجه به اینکه تعداد طرح‌هایی که در کل بخش‌های اقتصادی کشور در این بازه زمانی(شهریور ماه ۹۲ تاکنون) به تصویب رسید، ۳۴۶ طرح با میزان سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار بود، بخش صنعت، معدن و تجارت سهم ۳۵ درصدی از حجم سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص داد.

همچنین پس از برجام و تا پایان نیمه اول مهر ماه امسال ۱۲۰ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار مورد تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفته که ۴۵ طرح آن به بهره‌برداری رسیده و ۷۵ طرح در حال انجام مراحل اجرایی است.

در این بازه زمانی (۲۵ دی ۹۴ تاکنون) ۲۴۸ طرح با میزان سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار در کل بخش‌های اقتصادی کشور مصوب شد که صنعت، معدن و تجارت سهم ۳۷ درصدی از آن داشت. براساس این گزارش در دولت یازدهم ۱۹۶ طرح با میزان سرمایه‌گذاری خارجی هفت میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت مصوب شد که ۸۹ طرح آن به بهره‌برداری رسید و ۱۰۷ طرح دیگر هم‌اکنون در حال اجرا است.

از سوی دیگر از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۱۸ طرح با میزان سرمایه‌گذاری خارجی بیش از یک میلیارد دلاری به تصویب رسیده است که پنج طرح آن با خرید سهام و یا افزایش سرمایه موجود شرکت به بهره برداری رسیده و ۱۳ طرح دیگر در حال اجرا است.

از سوی دیگر کشورهای اسپانیا، چین، آلمان، عراق و ایرلند به ترتیب پنج کشور نخست از لحاظ بیشترین حجم سرمایه‌گذاری و کشورهای افغانستان، ترکیه، چین، امارات و آلمان به ترتیب پنج کشور نخست از لحاظ تعداد سرمایه‌گذاری بودند.

همچنین محصولات پلیمری، فلزات و مصنوعات چوبی، تجارت، نیرومحرکه و استخراج معادن به ترتیب پنج گروه نخست از لحاظ حجم سرمایه‌پذیری بودند. از لحاظ تعداد سرمایه‌پذیری نیز محصولات پلیمری، فلزات و مصنوعات چوبی، محصولات غذایی، ماشین‌سازی و تجهیزات آن و همچنین محصولات کانی غیرفلزی به ترتیب بیشترین تعداد سرمایه‌پذیری را به خود اختصاص دادند.