شبکه یک

شبکه یک سیما امسال هم مانند سال‌های گذشته ویژه برنامه‌ای برای تحویل سال تدارک دیده است. شبکه یک سال گذشته با برنامه سین مثل سریال در لحظات تحویل سال مهمان خانه‌های مردم بود، اما امسال ویژه برنامه تحویل سال ۹۷ در شبکه یک سیما با عنوان یک یک و با اجرای علی ضیا روی آنتن می‌رود.

شبکه دو

ویژه برنامه‌های تحویل سال ۹۷ در شبکه دو سیما با اجرای محمد سلوکی روی آنتن می‌رود. هنرمندان و چهره‌های سرشناس در لحظات پایانی سال و سال نو مهمان محمد سلوکی در این ویژه برنامه خواهند بود. محمد سلوکی سال گذشته اجرای برنامه تحویل سال شبکه یک سیما را برعهده داشت.

شبکه سه

شبکه سه سیما طبق روال سال گذشته ویژه برنامه تحویل سال را با احسان علیخانی روی آنتن می‌برد. احسان علیخانی سال گذشته علاوه‌بر اجرای برنامه تحویل سال، برنامه سه ستاره را نیز اجرا می‌کرد که امسال این برنامه تولید و پخش نمی‌شود.

شبکه چهار

چشم شب روشن به‌عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه چهار سیما در نظر گرفته شده است که از یک ساعت پیش از تحویل سال، تا یک ساعت بعد از آغاز سال ۹۷ ادامه دارد. در این ویژه برنامه محمد صالح‌علاء سال را در شبکه چهار سیما تحویل می‌کند.

شبکه پنج

شبکه پنج سیما به‌دلیل تقارن شب تحویل سال با شب شهادت امام هادی (ع) ویژه برنامه مستقلی برای تحویل سال ندارد؛ اما برنامه شب فیروزه‌ای در لحظه تحویل سال از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. برنامه دوستت دارم مادر و پدر یکی از برنامه‌های نوروزی شبکه پنج سیما در نوروز ۹۷ است که کاظم احمدزاده آن را اجرا می‌کند.

شبکه شما

سازندگان برنامه «رادیو شب» در شبکه شما، ویژه‌برنامه چهار ساعته‌ای را برای شب سال نو تدارک دیده‌اند. پخش این ویژه‌برنامه دوشنبه شب (۲۸ اسفندماه) از ساعت ۹ شب از شبکه شما آغاز و  تا یک بامداد ۲۹ اسفند ادامه خواهد داشت. ویژه‌برنامه نوروزی «رادیو شب» دورهمی اعضای اصلی برنامه مانند مجری‌ها و تهیه‌‌کنندگان خواهد بود.  گشتن در کاخ گلستان با چند دانشجوی خارجی که در ایران در حال تحصیل هستند، گزارش‌هایی از کرمانشاه‌، اتاق بهاری که متن‌خوانی‌های بهاری توسط هنرمندان انجام می‌گیرد و همچنین خیمه شب بازی و اجرای حرکات آیینی ایرانی توسط عروسک‌ها از دیگر آیتم‌های این ویژه‌برنامه است. برنامه «رادیو شب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مشترک منصور ضابطیان و محمد صوفی هر شب ساعت ۲۳ از شبکه شما پخش می‌شود.