تحقق آرزوی کلایدرمن در تهران

پیش‌تر نیز در شهریور سال۱۳۹۰ او به همراه یک گروه ۱۶ نفره از نوازندگانش توانست مجوز اجرا در ایران را بگیرد و قرار بود نیمه‌های آبان‌ماه همان سال در برج میلاد تهران روی صحنه برود اما این اجرا لغو شد. اما علت لغو چه بود؟ برخی رسانه‌ها گفته بودند که این نوازنده آلبومی در حمایت از اسرائیل منتشر کرده است و با رژیم غاصب صهیونیستی ارتباط دارد. خبر مثل بمب ترکید و در فضای رسانه‌ای بارها بازانتشار شد. اما خود کلایدرمن در واکنش به این خبر گفت که هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارد و خبرهای مربوط به انتشار آلبوم در اسرائیل یا انتشار آلبوم در حمایت از آن را تکذیب کرد. اما تکذیبیه‌های او و مدیر برنامه‌هایش کارگر نیفتاد و مجوز کنسرتش همان‌طور لغو شده توی کشوهای وزارت ارشاد آن زمان باقی ماند. دولت که عوض شد دوباره درخواست مجوز برای برگزاری کنسرت کلایدرمن به ارشاد رسید.

مجوز دوباره صادر شد و باز هم حرف و حدیث‌ها درباره ارتباط پیانیست قصه ما با اسرائیل و نواختن سرود ملی رژیم صهیونیستی و... بالا گرفت. قضیه دیرو دور هم نبود. همین نیمه‌های اردیبهشت گذشته تعدادی از روزنامه‌ها و رسانه‌ها، پایشان را توی یک کفش کردند که الا و بلا کنسرت باید لغو شود. در همان حوالی هم بود که کنسرت نوازنده نابغه و بسیار معروف ژاپنی کیتارو در ایران لغو شد. خلاصه امیدها برای برگزاری کنسرت مشهورترین پیانیست جهان در ایران از دست می‌رفت تا اینکه در عین شگفتی، خبری از لغو کنسرت کلایدرمن منتشر نشد. تا همین امروز هم‌،چنین خبری منتشر نشده و احتمالا از ۳۱‌خرداد ماه پیانوی ریچارد در تالار وزارت کشور برای دوستدارانش به صدا در می‌آید. کنسرت او روزهای اول، دوم، سوم، ‌پنجم و ششم تیرماه هم در همین سالن ادامه خواهد داشت.

درحالی‌که امیدها به لغو نشدن کنسرت کلایدرمن بیشتر شده و برگزاری‌اش تقریبا قطعی است او از آرزوهایش برای برگزاری کنسرت در ایران حرف زده و رو به مردم ایران گفته: «به مدت چهل سال، من با موسیقی‌ام به همه جای دنیا سفر کرده‌ام و تنها هدف من ارائه شادی، زیبایی، احساسات زیبا، اخلاق مداری و به‌ویژه صلح و عشق است. این همه چیزی است که من می‌خواهم به شما در کنسرت‌هایم در کشورتان ارائه دهم. به‌زودی می‌بینم‌تان.»  وی سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدید از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقه‌مندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجرا است، پدید آورده است. کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به‌عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا» نام برده است. کلایدرمن در اولین اجرای رسمی خود در ایران غافلگیری ویژه‌ای را نیز برای مخاطبان ایرانی خود دارد و قرار است قطعه «ای ایران» را با پیانو برای دوستداران ایرانی‌اش بنوازد. ارکستر بزرگ «ایستگاه» به سرپرستی «مهدی نوروزی» نیز در این کنسرت در کنار ریچارد کلایدرمن ساز خواهند زد.