شاهد جنگ و اقتصاد

خاطرات یک مدیر اقتصادی بانک مرکزی ایران در دوران جنگ ایران و عراق

محمدرضا قسیمی

مولف این کتاب که از مدیران سابق بانک مرکزی ایران است، اقدام‌های بانک مرکزی را در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق بررسی کرده است. این بررسی که مستظهر به اطلاعات اقتصادی، داده‌های آماری و مشاهدات و تجربه‌های بلاواسطه مولف است، واکاوی وضع اقتصادی و پولی ایران را از دهه ۵۰ و افزایش ناگهانی درآمدهای نفتی آغاز می‌کند، با طرح‌های دولتی‌سازی اوایل انقلاب ادامه‌ می‌دهد و با تحولات دوران جنگ به پایان می‌رساند. در فصول مربوط به مقاطع سه‌گانه جنگ (ابتدای جنگ، دوره بهبودی نسبی اقتصادی، دوره فرسایش اقتصادی) فرصت‌های از دست رفته اقتصادی تحلیل می‌شود. تعمق در تجربه‌های مطرح شده در این کتاب، چراغ راهنمای مناسبی است برای فهمیدن وضع اقتصادی امروز ایران.

ناگفته‌های بورس ایران

خاطرات رئیس پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار

علی صالح‌آبادی

بازار سهام نبض و نماگر اقتصاد است، گروهی هم آن را «دماسنج اقتصاد» لقب داده‌اند. بازار سهام با هریک از این القاب و نام‌ها که خوانده شود، بازاری هوشمند و زنده است که در آن حرف‌ها و خبرها، به سرعت برق و باد می‌پیچد و کوچک‌ترین تغییرات در حوزه‌های مختلف، به تندبادهایی تبدیل می‌شود که فعالان بازار و ذی‌نفعان و مقام‌های مسوول را به تکاپو می‌اندازد. این کتاب شرح دهه پرتحول بورس ایران (۱۳۹۳-۱۳۸۴) است و مولف که خود در این دوران سکاندار سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است، به عنوان منبع دست اول، تلخ و شیرین این دوران را روایت می‌کند.

یادگیری سیار نوین: فنون و فناوری‌ها

هوکیونگ ریو، دیوید پارسونز

ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی، سونیا موسی‌رمضانی، الهه ولایتی

یادگیری سیار، کسب هر نوع دانش، نگرش و مهارت با بهره‌گیری از فناوری‌های سیار در هر زمان و مکان است که باعث تغییر در رفتار و عملکرد یادگیرنده می‌شود. ابزار فناوری سیار ازجمله تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ، آی‌پد، آی‌پاد، پلیر صوتی دیجیتال و دوربین‌ دیجیتال امکان تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط و تعامل را در نظام آموزشی فراهم کرده و ظرفیت‌های جدیدی برای تدریس و یادگیری در اختیار معلم و دانش‌آموز و همچنین استاد و دانشجو قرار داده است. مولفان این کتاب کوشیده‌اند با نشان دادن روش‌های استفاده بهینه از تکنولوژی‌های جدید، همه دانش‌پژوهان،دانشجویان و استادان را به دانش استفاده موثر از وسایل یادگیری سیار مجهز کنند و اغلب منتقدان کتاب، معتقدند به این هدف خود رسیده‌اند.

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر