نوای اساتید با صدای افتخاری

محبوبه نوری

بالاخره علیرضا افتخاری هم نگرانی طرفدارانش را برطرف کرد؛ چرا که اکثر آنها عادت کرده بودند حداقل ماهی یک کار جدید از وی به بازار بیاید.

تقریبا آخرین کاری که از افتخاری به بازار عرضه شده بود به اوایل زمستان سال گذشته مربوط می‌شود و پس از آن تا اواخر هفته گذشته دیگر هیچ اثری از افتخاری در بازار نبود. در حال حاضر «نوای اساتید» آخرین کار علیرضا افتخاری در بازار است که فعلا پرفروش‌ترین نیز محسوب می‌شود. در واقع تا به امروز بازار موسیقی کاملا چهره متفاوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. در سال گذشته تقریبا ماهی را نمی‌توان سراغ کرد که در آن کاری به بازار ارائه نشده باشد؛ ولی امسال کاملا برعکس است؛ چرا که به جرات می‌توان گفت تعداد آثار درخور توجه به عدد پنج نمی‌رسد.

ضمن اینکه بیشترین فعالیت در طیف موسیقی سنتی ایران بوده است. آن و آن (علیزاده) وطنم ایران (لطفی) و در حال حاضر هم نوای اساتید نوا افتخاری به بازخوانی برخی از ترانه‌های خوب و ماندگار قدیمی نظیر «شمع بزم دیگران یا دیگه عاشق شدن فایده نداره» اختصاص دارد.

بعد از نوای اساتید در بازار موسیقی سنتی مولویه (ناظری) سعدی‌نامه (عقیلی) و وطنم ایران (لطفی)، غوغای عشق‌بازان (شجریان) و روی در آفتاب (قربانی) دیگر آثار پرفروش هستند.

در زمینه موسیقی بی‌کلام سنتی آن و آن (علیزاده- حدادی) هم جدیدترین کار است و هم پرفروش‌ترین و باقی آثار در این بازار همگی مربوط به سال گذشته می‌شوند. نغمه‌های خوابگرد، رونگ‌های هفت دستگاه، گروه نوازی، ۲۰قطعه بر سه تار، پیانو ۲ محجوبی و دونوازی دف از آثاری هستند که نسبتا از فروش بهتری برخوردار بودند.

علاقه‌مندان به پاپ نیز با «با تو بی تو» آریان سرگرم هستند و فعلا رکود و سکوت در این طیف را فراموش کرده‌اند. بعد از با تو بی‌ تو، از تو دورم نیز یکی دیگر از آثار پرفروش محسوب می‌شود.

در زمینه پاپ بی‌کلام هم کاری جدید از ابتدای سال به بازار عرضه نشده است. از پرفروش‌های بازار موسیقی در طیف‌های گوناگون نیز می‌توان به آثار زیر اشاره کرد.

پاپ بی‌کلام: اشتیاق (رادی)، تنها در باران (هومن راد)، بهار من (عقیلی). مقامی: دو تار (حاج قربان سلیمانی)، حی‌ا...، ذکر‌یا رحمن (میرزاغه غوثی).

محلی:‌ ژوان- گوروش- زرتگیس- کانی لپی.

تلفیقی: یار آسمان- تا بیکران دور دست، به تماشای آبهای سپید، ترنج. فیلم و سریال: زیرتیغ، جایی برای زندگی، برداشت یک و دو، خیلی دور خیلی نزدیک.