اگر فرد متخلفی غفلتی کرد خدا به او فرصتی می‌دهد که اگر توبه کرد نه تنها او را می‌بخشد بلکه او را دوست دارد. آیا در این ۴۰ سال برای توبه مجرمان ساز و کاری پیش‌بینی کرده‌ایم‌؟ من از آقای حاج‌محمدی می‌خواهم که نسبت به این موضوع فصل جدیدی باز کنند و از مجلس و همه و نظام می‌خواهم باب توبه را چگونه باید فرصت بدهیم و بستر را فراهم کنیم که مجرمان توبه کنند.

تکذیب حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

همچنین به گزارش «ایلنا» معاون اول قوه‌قضائیه زمزمه حضور رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را زمزمه‌‍‌ای بی اساس دانست و این احتمال را تکذیب کرد.

تعداد زندانیان مبتلا به ایدز و هپاتیت

همچنین رئیس سابق سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: ٢١١ هزار زندانی در زندان‌ها هستند که در ٢۶٨ مرکز نگهداری می‌شوند. اصغر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان زندان‌ها افزود: با شیوع کرونا در زندان‌ها از ۷ اسفند، مرخصی زندانیان شروع شد و تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۲۸ هزار زندانی مرخصی گرفتند و خواهشمندم که در بازگشت آنها هم مراقبت شود. کسانی که شرور نیستند و امکان تجدید مرخصی است این اتفاق بیفتد زیرا ممکن است موج دوم بیماری را داشته باشیم. وی افزود: در حال حاضر ۸۰۰ زندانی از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند. در حال حاضر ۴ هزار پابند داریم که این رقم باید به ۴۰ هزار تا برسد. همچنین ۲ هزار بیمار مبتلا به ایدز در زندان‌ها داریم و ۳۰۰ هزار کیت سریع اچ‌آی‌وی خریداری کردیم. درمان هپاتیت سی را شروع کردیم که ۷ هزار زندانی شناسایی شدند. به گزارش «ایلنا» محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس جدید سازمان زندان‌ها نیز در مراسم روز گذشته گفت: من خودم را زندانبان می‌دانم و به این موضوع افتخار می‌کنم.