عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات در دوره مجلس هفتم در این کمیسیون خبر داد. موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد و جاجرم در مجلس در گفت‌وگو با سایت جام‌جم آنلاین با بیان اینکه بررسی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دیوان محاسبات در دوره مجلس هفتم در دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی قرار داشت، گفت: این طرح با ۱۱ رای از ۱۹ نماینده حاضر در جلسه کمیسیون به تصویب رسید.

وی با اشاره به آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر این طرح در نوبت رسیدگی در صحن مجلس قرار گرفت و اگر در صحن مجلس شورای اسلامی مصوب شود، با تشکیل کمیته ۱۵ نفره کار تحقیق و تفحص آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص دلایل ارائه این طرح گفت: طراحان اعلام کردند که دیوان محاسبات در دوره مجلس هفتم خارج از چارچوب و وظایف قانونی خود، به برخی مسائل از جمله بحث بیمه ورود کرد.

رییس‌ و دادستان ‌دیوان‌ محاسبات‌ پس‌ از افتتاح‌ هر دوره‌ قانون‌گذاری‌ به‌ پیشنهاد کمیسیون‌ برنامه بودجه و محاسبات مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و با رای نمایندگان مجلس ‌انتخاب‌ می‌شوند. در دوره مجلس هفتم محمدرضا رحیمی، معاون اول کنونی رییس‌جمهور، رییس دیوان محاسبات بود.