شجریان «ساز خاموش» و «سرود مهر» را منتشر می‌‌کند

نگاه سوم - کنسرت آذر ۸۴ استاد شجریان در قالب دو آلبوم «ساز خاموش» در مایه دشتی و «سرود مهر» در مایه بیات ترک و افشاری ۲۰ فروردین منتشر می‌شود. خبرگزاری مهر روز گذشته اعلام کرد، در آلبوم ساز خاموش قطعاتی چون پیش درآمد دشتی از یوسف فروتن، تصنیف قدیمی مرا رها کن و تصنیف ساز خاموش گنجانده شده است.

همچنین در آلبوم سرود مهر قطعاتی نظیر آواز بر روی قطعه ضربی نجوا، چهار مضراب همراه با آواز، تصنیف قدیمی سلسله مو و تصنیف نیایش شنیده می‌شود. این آلبوم‌ها در قالب سی‌دی صوتی و کاست توسط شرکت فرهنگی هنری دل آواز منتشر می‌شود. همچنین به دنبال برگزاری دو جلسه از نخستین کارگاه آواز استاد «محمدرضا شجریان» در سال ۸۵، ۲۰ فروردین ماه اولین جلسه از این کارگاه در سال جدید برگزار می‌شود.

«علی جهاندار» یکی از اعضای هیات داوران کارگاه آواز «شجریان» در این باره گفت: به دنبال تشکیل اولین جلسه برگزاری آزمون از افراد راه یافته به این کارگاه توسط «محمد رضا شجریان»،۲۰ و ۲۲ فروردین ماه دومین و سومین جلسه این آزمون‌ها با حضور استاد برگزار می‌شود. همچنین این جلسات تا زمانی که تمام افراد انتخابی مورد آزمون قرار بگیرند برگزار و در نهایت چند نفر انتخاب و به صورت اختصاصی از این استاد گرانقدر آموزش آواز می‌بینند. این خواننده ادامه داد: افراد انتخابی توسط «شجریان» در جلسات بعدی به طور مستقیم تعلیم می‌بینند و مابقی هنرجویان نیز حضور خواهند داشت و به صحبت‌های «شجریان» ضمن آموزش گوش فرا می‌دهند. همچنین طی جلساتی که در آینده برگزار می‌شود،استاد بعد از تعلیم از چند نفری که انتخاب می‌شوند، از بقیه افراد نیز آزمون‌هایی را می‌گیرد و در هر مرحله تعدادی دیگر را نیز برمی‌گزیند.