گروه خودرو- فروش فوری سریر هفته آینده آغاز می‌شود.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ایران‌خودرو با این استدلال که سریر می‌تواند رقیب و جانشینی برای زانتیا لقب گیرد، اوایل هفته آتی ۵۰دستگاه از این خودرو را در معرض فروش فوری قرار خواهد داد.

وی با بیان این‌که قیمت سریر برای عرضه در نمایندگی‌های ایران‌خودرو ۲۴میلیون تومان است تاکید کرد: این خودرو در رنگ‌های مختلف از جمله سفید و مشکی به مشتریان عرضه می‌شود و علاوه بر بهره‌گیری از موتور ۱۶سوپاپ، به ترمز ضد قفل (ABS) نیز مجهز است.

اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که سریر نمونه‌ای کشیده شده و طویل‌تر از سمند بوده و در اصل جزو خانواده برند ملی ایران‌خودرو به حساب می‌آید. این محصول به دلیل ظاهر خاصی که دارد به سمند لیموزین نیز معروف است و از آنجا که دارای تیراژ بالایی نیست، ایران‌خودرو بیشتر از بازار داخل، به توان صادراتی آن دلبسته است. به نحوی که طی مدت اخیر، این شرکت، ۱۵۰دستگاه سریر را به بازار خارج صادر کرده و ۵۰دستگاه دیگر را نیز به ناوگان تشریفات ریاست‌جمهوری تحویل داده است.

موتور سریر از نوع PSA، یعنی محصولی مشترک از موتور زانتیا و پرشیا است که محصول پژوسیتروئن به حساب می‌آید و در شرکت صنعتی تاپکو وابسته به ایران‌خودرو تولید می‌شود. هر چند که مسوولان ایران‌خودرو، سریر را رقیبی ارزان‌تر برای زانتیای سایپا می‌دانند، ولی با توجه به عرضه کم و همچنین عدم آشنایی کامل مشتریان داخلی با سطح کمی و کیفی آن، تحقق این موضوع که سریر بتواند از زانتیا سبقت گرفته و این خودرو را در کورس بازار جا بگذارد، اندکی بعید است.