سایپانیوز- معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا از استقبال گسترده مشتریان نسبت به محصولات ایکس۱۰۰ این گروه خبر داد و گفت: اقدامات سایپا برای افزایش کیفیت و ایمنی خودرو پراید، موجب شده محصولات تولیدی پلت‌فرم ایکس ۱۰۰ مورد رضایت خریداران قرار گیرد. داریوش گل محمدی، با بیان این مطلب اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا از دو سال پیش تاکنون با انجام اقدامات زیربنایی تلاش کرده با ارتقای سطح کیفی و استاندارد خودروهای تولیدی خود رضایت مشتریان را فراهم آورد که اقبال خریداران به خودروهای ایکس ۱۰۰ بیانگر موفقیت سایپا در تحقق اهداف خود بوده است.

وی افزود: تغییرات صورت گرفته منجر به تولید محصولی کاملا به روز و متفاوت با تولیدات قبلی سایپا شد که هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر زیبایی در سطح غیر قابل مقایسه‌ای با خودروهای پراید سابق قرار گرفته است.

گل محمدی تصریح کرد: پروژه ایکس۱۰۰ با هدف افزایش استحکام و ایمنی در تصادفات از جلو و جانب و تقویت و استحکام بیشتر بدنه و همچنین ارتقای استاندارد سیستم روشنایی خودرو و زیبایی تزئینات داخلی و راحتی بیشتر سرنشین صورت گرفته است.

وی مهمترین ویژگی خودروهای پلت فرم ایکس۱۰۰ را افزایش قابلیت جذب ضربات ناشی از تصادفات دانست و گفت: ارزیابی های انجام شده بر اساس استانداردهای روز اروپایی نشان دهنده کمترین آسیب وارده به سرنشین هنگام وقوع تصادفات رانندگی است.

گل محمدی متذکر شد: در بخش تزیینات داخلی این خودروها نیز بیش از ۵۰ قطعه طراحی شده و با تغییر در ظاهر و مقاوم سازی قسمت هایی نظیر داشبورد، رو دری، کنسول و صندلی با افزودن قطعات تقویتی فلزی ایمنی سرنشین نیز افزایش یافته است.

معاون کیفیت سایپا تاکید کرد: اصلاح ارگونومی صندلی و استفاده از عایق‌های با کیفیت مطلوب‌تر جهت جذب صدا همزمان با بهبود عملکرد سیستم تهویه و همچنین تجهیز این خودرو به چراغ‌های جلو یکپارچه و مجهز به سیستم تنظیم ارتفاع پخش نور از دیگر مزیت‌های خودروهای ایکس ۱۰۰ است.

گل محمدی با اشاره به تجهیز خودروهای ایکس ۱۰۰ به سیستم ضد سرقت اضافه کرد: ایموبلایزر نصب شده روی خودروهای ایکس ۱۰۰ جز پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در دنیا است و هم اکنون بسیاری از خودروهای روز جهان از چنین سیستمی استفاده می‌کنند. وی بیان کرد: نصب ترمز ABS بر روی تمام مدل‌های خانواده سایپا و تقویت فنرهای جلو و عقب توام با ایجاد قابلیت نصب کیسه هوا از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این پروژه است.

معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا در پایان خاطرنشان کرد: خودروهای ایکس ۱۰۰ در بهترین و مجهزترین مراکز تست فنی خودرو در اروپا مورد آزمایش قرار گرفته و ارتقای سطح کیفی آنها موجب موفقیت در تمامی آزمون‌ها شده است.